iPhone iFokus

iPhone

Etikett: nyheter
Läst 4029 ggr
[Jens]
0

Idag går det uppdatera till iOS 7.1.2

Idag kan man uppdatera till Version 7.1.2.

Uppdateringen innehåller buggfixar och säkerhetsuppdateringar, bland annat:

- Förbättrar anslutning och tillförlitlighet med iBeacon.

- Löser ett problem med dataöverföring för en del tillbehör från tredje part, inklusive streckodsskannrar.

- Korrigerar ett problem med dataskyddsklass för Mail-bilagor.

Fridaaaa
0

Synd att man inte kan uppdatera ens till IOs7 på iphone 4 :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jens]
0

Jorå, det ska gå bra för jag har en gammal telefon som min syster använder och hon har iOS 7 på sin.

[Jens]
1

Dessa enheter kan installera iOS 7:
iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5, iPhone 5S, iPad 2,3,4, Air, iPad mini samt iPod touch (5 gen).

Fridaaaa
0

#2 Nej jag kan inte, för det står att jag har för lite minne i och jag kan inte radera mer än vad jag gjort, har enbart nödvändigheter på den. Och flera som inte kan det som har iphone 4 med det lägsta utrymmet när man köper telefonen

[Jens]
0

Mkt märkligt för det är första gången jag har hört något om detta. Har du verkligen nollställt telefonen helt och sedan uppdaterat till iOS 7 ? På så vis har du inga appar m.m. installerad utan ren iOS 6 Version och sedan uppdaterar du till iOS 7 och använder sedan att återställa från iCloud.

Fridaaaa
0

#5 Nej för jag vill inte att alla appar och kontakter, bilder mm ska försvinna. Och skulle inte hjälpa, för den säger att det inte är tillräckligt mycket minne. Och de appar som är kvar måste jag ha samt att jag måste kunna ha utrymme för bilder och så med.

[Jens]
0

Att du har massa saker i din telefon som du är rädd för att förlora betyder ju inte att det inte går att uppdatera telefonen. 😉

Att göra säkerhetskopiering av telefonen till iCloud samt dator gör att det inte försvinner men är man osäker på hur man ska göra det så låt det vara 🙂 eller be en kunnig person hjälpa dig.

iOS 6 var ju en bra Version det också! 🙂

Fridaaaa
0

#7 Varför skulle jag be någon kunnig om hjälp? Läs igen vad jag skrev tack, för vet inte alls hur det kom in i bilden?
Och står klart och tydligt i #6, att det inte skulle hjälpa, för hade inte blivit tillräckligt med plats ändå, får då kan jag inte få plats med appar mm sen för utrymmet skulle inte räcka till.

[Jens]
1

Jag tror dock att det skulle lösa sig ändå när man väl tittar på vad du har i din telefon. Det är bara min gissning och det var inte alls min mening att du skulle ta illa vid dig när jag skrev kunnig person för då menade jag Apple support och inte en 'vän/kompis'.

Vad är det som tar mest plats i din telefon?

Fridaaaa
0

#9 Har redan kollat vad som finns i min telefon och inte 😉 Redan rensat bort onödiga saker, så bara nödvändigheter kvar. 
Har inte tagit illa vid mig heller, vad har du fått det ifrån? Har jag varken påstått eller antytt till heller. Skrivit helt neutralt.

Är bilderna/video men där jag har redan rensat allting onödigt. och även om jag tar bort alla räcker inte minnet för uppdatering ändå.

[Jens]
0

Om det är bilder/videos skulle man inte kunna ha dem i ett moln för man har ju tillgång till dem ändå? Tänker på t ex Dropbox?

Fridaaaa
0

#11  Läs om det jag skrev i #10, står där att det spelar ingen roll om det finns bilder&videos kvar eller inte, för minnet skulle inte räcka till ändå. Och måste ha bilder i kameraalbumet för att kunna lägga upp på bland annat instagram. Men som sagt, ingen betydelse eftersom det inte skulle hjälpa ändå för redan testat att ta bort alla bilder och videos från telefonen (förde över dem till datorn) Men tack ändå.

Niklas
3

Jag tror att ni pratar förbi varandra. 🙂 

#6: Om du nollställer telefonen försvinner allt du har i den, precis som du skriver. Då skulle det finnas plats att uppgradera den till iOS 7. Om du före nollställningen hade gjort en synkning med iCloud, så att du har en säkerhetskopia, skulle du kunna nollställa den igen och därefter återställa den till säkerhetskopian. Skillnaden  är att då skulle den ha iOS 7 installerad. 

Att det inte finns plats nu att uppgradera till iOS 7 beror på att under uppgraderingen lagras en stor fil innehållande iOS 7 på telefonen. Den raderas när uppgraderingen är genomförd.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Fridaaaa
2

#13 Ser inte att jag har pratat förbi någon, bara fått upprepa mig flera gånger eftersom saker och ting inte verkar läsas som det står och inte heller allting, därav massa upprepningar

Redan skrivit att jag inte vill nollställa eftersom jag inte vill behöva lägga in massa kontakter och så igen, tar evigheter och vill inte behöva installera om alla apparna igen. Och apparna förs inte över till iCloud. Nej bara massa krångel tycker jag.
Trist att Appel eller vilka det nu är som fixar med uppdateringarna inte har tänkt igenom det riktigt (ja jag anser att de inte har gjort det).
Så får skippa det istället, vilket är synd, att de ska göra saker så krångligt.

Niklas
0

Okej.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[oroligkaninägare]
0

Både paddan och iPhonen är uppdaterade :)

[Jens]
0

Så här skriver apple om vad de lagrar på iCloud:

http://support.apple.com/kb/PH12519?viewlocale=sv_SE&locale=en_US

Fridaaaa
0

#17 Vet redan det med iCloud om det är mig du menar?

[Jens]
0

#18 Nej det var det inte.

Ville bara förtydliga för andra som läser tråden och undrar vad som lagras och inte lagras. iCloud lagrar som det står på sidan bl.a foton, videoklipp, kontakter, appar, sms/mms m.m.

Fridaaaa
0

#19 För du skriver inte vem du talar till så är väldigt svårt att veta. Och har itne mycket utrymme kvar på mitt heller