iPhone 4S laddar bara till 1%
Har ett problem med min 2 år gamla iPhone 4S. Sedan ett tag tillbaka har den visat batteriprocenten väldigt dåligt (typ att det är 20% kvar när det egentligen är 2%), samt att batteriet går åt som smör när jag använder den (går lätt från 100% till 20% på en dag även om jag knappt använder den).
Har inte uppdaterat iOS på länge utan senaste uppdateringen jag har är 7.1.1. Kan inte heller uppdatera längre pga nedanstående problem som uppstått.
När jag plötsligt skulle försöka ladda den med USB-kabel i en okänd dator så gick det inte, brydde mig inte mer om det utan försökte i vägguttaget men då kan den inte ens ladda där.
Har nu kommit hem och försökt ladda i både min dator och i vägguttaget men det går BARA upp till 1% och detta är efter mobilens batteri totaldött. När mobilen alltså "lever" igen så slutar den ladda batteriet. Den reagerar inte när jag sätter in kabeln.
På datorn står det "En USB-enhet känns inte igen" när jag kopplar in den i USB-portarna (ja, jag har testat alla mina 4st).
Har uppdaterat iTunes, försökt ta bort enheten på enhetshanteraren så det kanske startar om eller nåt men ingenting verkar fungera.
Är för övrigt helt mobilberoende (alarm, kalender osv) och har inte ekonomin atm att köpa ny telefon. Vad är lösningen på dessa irriterande problem? Hur kan jag få datorn, laddaren och mobilen att "samarbeta" igen!?
#1 Laddaren är original men inte sladden, den har däremot fungerat felfritt i flera månader. Har inte testat någon annan sladd än då jag inte har någon tillgänglig för tillfället, tror det kan vara problem med sladden nu när du säger det.
Lämnade just mobilen i vägguttaget när den dött utan att låsa upp den innan och nu ligger den på 95% efter en timme. Kan däremot inte uppdatera iOS ändå och mobilen fortsätter inte ladda nu när jag "öppnade" den.
Skrev förresten fel, det är iOS 6.1.3 jag har nu och jag försöker alltså uppdatera till 7.1.1.
Kan inte heller stänga av mobilen när jag vill för att ladda (hade ju annars varit en ful-lösning) då stänga-av-knappen är sönder.
Tror det finns assistive Touch i inställningar. Där kan an göra en hel del saker samt stänha av mobilen när man håller in "lås skärm". Hoppas detta hjälper dig med stänga av problemet ^^
Rekommenderar den äkta :)
#4 Assistive Touch har jag har jag redan på mobilen, men har inte hittat att jag kan starta om mobilen eller så. Därför får jag låta den dö varje gång jag ska ladda den, tyvärr. Funderar däremot på att köpa en iPhone 5S istället, känner att en uppgradering kan vara på plats! ;)
Kan varmt rekommendera den 5s äger själv en sådan :)
#7 Härligt! Ja, blir nog en sådan när ekonomin tillåter ;)
Den är bekväm i handen med tanke på lätta vikten
#9 Vad bra!