iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 8524 ggr
CoralReefs
0

Internetdelning på iPhone 5

försökte använda min iphone 5 som modem på min pc windows 7. Funkade inte alls och fick meddelandet att det inte går att ansluta till den. Testade samma sak med min iphone 4s vilket gick hur smidigt som helst.

Vad är annorlunda?

[Jens]
0

Det ska inte vara någon skillnad alls för båda använder samma iOS?

Niklas
0

#0: Har de olika namn?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

CoralReefs
0

Ja dom heter olika. 

Ja precisdet är samma iOS men ändå sådan skillnad på att koppla upp…förstår det inte riktigt

Niklas
0

#3: Kommer du så långt att du får skriva in lösenordet?

CoralReefs
0

nej tyvärr

Jag ser telefonen i listan klickar på anslut han maler lite och sen är det stopp. Installerade iTunes och nu funkar det via usb i alla fall…

Niklas
0

Har du provat att starta om telefonen? Håll in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns.

CoralReefs
0

japp och uppkopplingen fungerar perfekt på min mac men inte på min pc…

[Jens]
0

#3 Olika VersioniOS?

Niklas
1

Jag lutar lite åt att det är i Windowsdatorn problemet ligger. Kan du lägga upp iPhone 5 för hand i datorn med lösenord och allt?

[Jens]
0

Jag läste lite snabbt om ngt som heter bonjour. Kanske har det något med det att göra.

CoralReefs
0

samma iOS i båda telefonerna. Ja det verkar ligga i själva windows. Hur mernar du? Hur lägger jag upp den för hand?

Niklas
0

Jag har inte Windows och minns intehur man gör där. I nätverksinställningarna brukar det finnas ett val som heter anslut till ettannat nätverk eller något sånt. Då får man skriva in namn, eventuell krypteringsmetod och lösenord för hand.

Ove555
1

Provade att använda min ipone 4s som  modem nu. Det fungerar, så har jag den som modem skulle jag kunna säga upp mitt Telia bredband som kostar över 300 kr i månaden

[Jens]
1

Tänk bara på att det går åt datamängd.

Ove555
0

#14 Det behöver jag inte tänka på för jag har ett telenorabonemang med obegränsad surf

Martin
0

#15 Obegränsad surf i samma hastighet? En del sänker hastigheten efter en viss mängd.

mvh Martin

Niklas
0

#16: I vissa äldre abonnemang finns det fri surf till full hastighet.