iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 5417 ggr
TheLonleyWolf93
0

iPhone 4S blir fort varm!

Jag har en iPhone 4S och har haft i snart två år.
Bytte batteri i vintras då batteriet vände på dygnet hur jag än gjorde.

Igår upptäckte jag att batteriet drogs väldigt fort på ca en timme så drogs 20 % fastän jag knappt använt mobilen och efter bara ca 30 sekunder, en minuts användning så börjar den bli varm och blir fort varmare.
Efter ca 2-3 minuter är hela mobilen ljummen och efter 5-6 minuter är den väldigt varm.
På ca 30 minuter så gick batteriet's procent från 10 % till 1 % och då när jag knappt använt den.

Jag har hört att det är farligt när en mobil börjar bli varm att det kan leda till det ena och det andra men undrar är det någon som vet vad det kan bero på?  Kan det vara riskfyllt att vänta till helgen med att byta batteri?
Vill ha alla tips jag kan få! :)

Kram Janina :)

[Jens]
1

Är det ett originalbatteri som du bytte? Vet att folk kan lämna in sina telefoner för att byta batteri hos vissa företag och då är det inte alltid säkert att det är ett originalbatteri som byts ut och det kan orsaka att det blir varmare samt att det dras ut väldigt fort.

Niklas
0

#0: Vilka bytte batteriet?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

TheLonleyWolf93
0

# Vi beställde ifrån iphonebutiken på internet och bytte själva.

Kram Janina :)

Niklas
0

Okej, vet du om det var ett originalbatteri? Det kanske är tveksamt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Det vill säga inte original och då kan det vara så att batteriet inte är bra för telefonen. Det är mycket höga krav på batterier och det kan ställa till problem vid minsta lilla avvikelse. Ersättningsbatterier är inte att rekommendera, tyvärr.

palomia
0

Jag har samma bekymmer men min 4s  blir inte bara varm utan smällhet, har allt i original. Har hört att 4s har många bekymmer.

Min wifi funkar inte heller den är grå, jag har provat allt  som rekommenderas från Omstart till platstjänster och nollställa den.

[Jens]
1

Det är väldigt svårt att gissa vad problemet kan vara. Det bästa vore om du gick till en apple butik för att få hjälp.

iPhone4s
0

Ang wi-fi läs inlägg"problem med fabriksåterställning av iPhone 4"Detta löste mina wi-fi problem m en 4s.Just 4s har ofta dålig lödning av wi-fi chipet och då är det verkstad som gäller,kostnad ca 400:-

iPhone4s
0

Ang batteri så byt t orginalbatteri.

[Outlawly]
0

Jag har också varm telefon. Men detta är mycket vanligt på 4s. Lev me't eller köp nyare :)