Dåligt batteri iPhone 5s
Jag köpte en iPhone 5s för typ 3 mån sen och upplever att batteritiden är så fruktansvärt dålig. Den var dålig redan från början men jag upplever bara att den blir ännu sämre. När jag dessutom försöker förhindra att batteri dras, tex genom att stänga av platstjänster, så känns det som om den drar ännu mer. Är det fel på min mobil eller är batteriet dåligt i allmänhet? Min 4s hade nog nästan dubbelt så bra batteri. Vad kan jag göra för att motverka att batteri dras? Tack på förhand 🙂
Här är två bra tips för att maximera batteritiden på iPhone:
Hittar du inte något så tycker jag du ska göra en fullständig systemåterställning på din telefon. Drar den fortfarande väldigt mycket batteri även om du inte har något i telefonen? Om du tycker att den gör det så bör du lämna in telefonen.
Om man stänger bakgrundsuppdateringar förbättras batteritiden då?
Om man stänger bakgrundsuppdateringar förbättras batteritiden då?
#4 Ja =)
Tack! Har följt tipsen och laddat ner carat så får vi se om den hittar något. Jag tror däremot nästan att det är något fel, eller är iphone 5 i allmänhet dålig? ur batterisynpunkt förstås. Min 4a hade nog nästan dubbelt så bra batteri och drog knappt när man inte använde den, vilket min 5a gör i mängder.
En grej jag läste är att batteriet försämras i värme, och värmen har ju varit svår att undvika denna sommar. Kan batteriet blivit permanent ganska mycket sämre av just den anledningen?
Jag har både iPhone 5 och iPhone 5S och har inga som helst problem med batteritiden. Har även en iPhone 4 och batteritiden och lite bättre på 5S än på de andra två men kanske beror det på att jag inte har så mycket appar i 5S som i de övriga två.
Jag är nog lite inne på din linje att något är fel men man får köra uteslutningsmetoden om det är så att du har tid för det så att det ingår i garantin. En total systemåterställning på telefonen skulle Apple rekommendera och se om det blir bättre. Gör det inte det så kommer de säkerligen ta in telefonen för felsökning.
En total systemåterställning är inte samma sak som att 'nollställa' telefonen.