iPhone iFokus

iPhone

Etikettapple-id
Läst 3239 ggr
queenlinnea
2014-08-10 14:28
0

Problem med Apple ID

Hej!

Jag satt och grejade på min iPad, plötsligt kommer det upp att jag måste ange mitt lösenord till mitt Apple ID, att jag måste logga in på iCloud. Problemet är att den tar inget utav mina lösenord som jag vet att jag använder, plus att det är min gamla mailadress som står där. Jag bytte min mailadress till kontot för ganska länge sedan och det har inte varit några problem förrän nu. Samma sak dyker upp på min mobil. Det står också att jag måste verifiera de nya användarvillkoren för iCloud, men då står det att det inte går att ''ansluta till servern''.

Jag kan ju inte använda varken min mobil eller min iPad nu för att rutan kommer upp hela tiden, kan inte klicka bort den. Har försökt byta lösenord, nollställa. Ja, allt! Apple säger att dom har skickat ett mail, men jag har inte fått något. Jag har kollat alla (3 st) mina gamla mailadresser, inklusive min huvudmailadress som jag använder nu också. Ingenting inget mail någonstans. Blir så frustrerad då jag inte vet vad felet är! Vad ska jag göra? Finns det en vänlig själ som vill hjälpa mig?

Tack på förhand.

/Linnéa

UPDATE: Såg att på min iCloud står min gamla mailadress, men om jag går in under iTunes och App Store så står min nya mail.

queenlinnea
2014-08-10 16:10
0

Jag tror att jag har ''löst'' problemet genom att radera mitt iCloud-konto helt enkelt. Så tråden kan tas bort.