iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 2119 ggr
murmilura
0

Överföra innehåll från iPhone till iPhone

Undrar om någon kan förklara på ett enkelt steg-för-steg-sätt för mig hur jag för över mina kontakter, appar m.m från en iPhone (4S) till en annan (5S) via iCloud, samt hur jag använde iCloud bäst! Får nämligen hem min nya iPhone imorgon och är lite nervös inför hur jag ska lyckas överföra allt smidigt!

Tack på förhand! 😃

Niklas
0

Se till att iCloud är aktiverat i gamla telefonen och att den synkas så att det finns en säkerhetskopia i iCloud. När du får din nya iPhone och gör inställningar första gången väljer du att återställa den från en iCloud-kopia. Om du sen väljer den iCloud-kopia du gjorde med gamla telefonen kommer allt att återställas till hur det var på gamla telefonen.

Du behöver inte vara orolig. Särskilt inte eftersom du har kvar den gamla telefonen och kan göra om det ifall något skulle gå snett.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

murmilura
0

Åh vad smidigt! Då ska jag se till att ha det :) Tusen tack för hjälpen Niklas! :)

Niklas
1

Anders343
0

Jag för min del är mycket besviken på begränsningarna i Cloud vid synkning av iCal (kalendern)                                                                                                        Max storlek 24 MB (på något, vad det nu menas med det)                             max 100 kalendrar och påminnelser                                                                                       max antal händelser, kalendrar och påminnelser  25 000   -                                   5 års dagbok - sedan är det fullt! :-(

Niklas
0

Du har inte funderat på att använda exempelvis en app som är till för dagboksanteckningar i stället?

murmilura
1

Uppdaterar med att det gick klockrent att föra över allting via iCloud från min 4S till min 5S! :)

Anders343
0

Tack för svar

Jo, visst har jag letat efter en sådan app - men att hitta någon som kan Synka mellan iPhone och PC - det har jag inte funnit någon.

Det är ju själva synkningen som är poängen.

I iCal får det plats hur mycket som helst med händelser och text  - men synkningen är limiterad. Tycks inte att vara möjligt att få en större nivå på synkning ens mot betalning.

Apple är helt oförstående - de tycks tro att det endast är intressant att Synka bilder i massvis…

//343

Niklas
0

#7: Hur avancerad behöver den vara? Räcker det med text eller måste du ha bilder och annat också?

#6: Vad bra. 🙂

Anders343
0

Nu är problemet med kalender-synkronisering löst.  laddade ned en betalapp, som heter CalenMob och nu fungerar plötslig all synkronisering med Google-kalendern och iCal - "genom" CalenMob". Hur det gick till förstår jag inte, men det funkar. Själva CalenMob känner jag mig inte bekväm med, men så länge den på något sätt löser synkroniseringen mellan Google Kalendern och iCal (Kalendern), så är jag nu helt nöjd. Samtidigt sparade jag en slant med att reducera mitt abonnemang på iCloud, som jag inte hade någon glädje av, eftersom synkroniseringen med iCloud och iCal är begränsad.  

// Anders 343

Niklas
0

Kul att du hittade en lösning.