Jailbreaka iPhone 5C
Hej!
Nästa vecka får jag hem min efterlängtade iPhone 5C och jag har tittat runt lite på YouTube och hittat massor med funktioner som skulle vara användbart för mig men då krävs det att telefonen är jailbreakad. Men jag har några frågor kring detta…
- Är det lagligt?
- Går det att "un-jailbreaka" telefonen dvs gå tillbaks till normalt?
- Finns det några risker när man jailbreakar en telefon?
- Försämras telefonen rent allmänt om man jailbreakar den?
Tacksam för svar och tips!
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
1. Lagligt ? Man gör det man vill med sin telefon. =)
2. Inte på så sätt som du tänker tror jag utan du får helt enkelt nollställa telefonen helt och börja om från början så att säga.
3. Ja, det finns många risker med jailbreakad telefon. Det gäller verkligen att vara försiktig med vad man installerar. Man kan slöa ner telefonen väldigt och telefonen kan krångla m.m.
4. Som jag skrev i 3an så kan det hända om man installerar fel tweaks.
Jag har jailbreakat min telefon ett par gånger (iOS 7) men tyvärr så har jag inte hittat något som får mig att känna att Jailbreak är något som jag måste göra utan jag återgick till det ursprungliga och är nöjd med det. När iOS 6 fanns så var det mer vanligt att man jailbreakade telefonen men med iOS 7 så har Jailbreak minskat avsevärt.
Varför jailbreaka sin iphone när det finns Appar där man kan hämta hem appar gratis ifrån. T.ex AppZapp är en samlings App där det finns många appar som är gratis, en del kostar också, men många är som sagt gratis. Jag hade min förra iphon jailbreakad, men sedan jag böt till ios5: som jag har nu, så har jag hämtat hem en app som heter: AppZapp, den tycker jag är bra. Sedan finns det en app som heter: Dagens app, men den gäller bara under ett dygn så där kommer det nya varje dag. En som pressenterar dagens app, varje dag.
#2 Ja fast alla jailbreakar ju inte för att de är för snåla för att betala för sig, utan för olika tweaks mm.