Varför kan adaptern till iPhone 5s funka i 4s?
Blev nyfiken ;) Hur kan adaptern i 5s funka i en 4s? De blir inte snyggt nä men de är ju lättare att flytta den en krångla ihop idéer till den andra adaptern till 4sen :) Plus att köpa ett skal om två veckor kommer man göra :)
Vad menar du med adapter? Är det laddaren du tänker på?
själva laddaren, där fungerar nog en till vilken smartphone som helst 🙂, även om det inte är att rekommendera att använda andra än sitt märkes original-laddare.
Jens vi har ett sammelsurium av Laddare här hemma på 5V och mellan 1 och 2A, och ärligt talat använder vi dem lite som det faller sig. en för stark Laddare kan ju teoretiskt skada ett batteri och därav som jag skrev att det även om det fungerar (dvs laddkabeln passar och batteriet tar laddning) inte är att rekommendera att använda annat än originalladdaren - även om jag tror att moderna telefon-batterier är skyddade mot skadlig överladdning. det som i praktiken gör skillnad är ju då laddningstiden - sätter man tex surfplattan på en 1A-laddare går det ju inte fort…
Jag har provat att försöka ladda min iPhone 3G S med sladden som följde med, men bytt ut själva 220V till USB kontakten mot en som inte var till iPhone/iPad och det ville inte alls. Alltså den laddade inte överhuvudtaget.
Jag trodde ju i mitt stilla sinne att usb som usb uttag, men icke!