Här kan du se iPhone 6-presentationen live
Tisdag den 9:e september 19.00 svensk tid: http://www.apple.com/live/
Hua, det kommer bli så spännande ikväll. Må erkänna att det är pirrigt! =)
12 minuter kvar. 🙂
Det står att min browser inte stöder livesändningen??
Löste det :D nu jävlar
299 dollar för den billigaste. Vad blir priset i Sverige då? Var det inte så att iPhone 5 kostade 199 dollar när den kom ut i USA ?
Fast det står ju att iPhone 6 startar vid 199. iPhone 6 plus startar vid 299 så det beror ju på vilken du ska ha
Jag hade tänkt mig iPhone 6 plus. =) men det beror lite på priset. iWatch är ju fantastisk men jag är allergisk mot att ha metall runt handleder och hals om det inte är så att den är helt gjord i titan, annars kan jag tyvärr inte använda den. Min klocka idag är gjord i titan och har ett eget sätt att ladda upp batteri genom rörelser.
Det är med 2-årskontrakt så det är nog inte helt lätt att översätta det till svenska priser.
Det blir att avvakta helt enkelt med priserna men det kommer nog dyka upp ideer om hur mycket det kommer att kosta.
De räknar med att det blir den snabbaste iPhone-utrullningen någonsin så den kan nog inte bli mycket dyrare än tidigare modeller.
Någon som har någon aning om när den kan tänkas börja säljas i Sverige? Stod att dom börjar rullas ut 19 september men Sverige var inte med på den listan för det datumet, hur lång tid efter kan Sverige vara i kön?
Allt handlar om pris och känslan att ha telefonen i handen. S5 är på gränsen för stor, hur är då iphone 6 plus? Kanske är 4,7 det rätta för mig men ett som är säkert är att jag kommer byta upp mig till någon av dem.
Förlåt en jättedum fråga, men hur mycket större är 5S än 3G S? Både om man jämför yttermått och displaystorlek.
Alltså kan dom ha samma yttermått men olika skärmstorlek?
De har inte samma yttermått. iPhone 5S är framför allt högre. iPhone 3GS har en 3,5-tumsskärm och iPhone 5S har 4 tum. Varför undrar du?
Jag irriterar mig grymt på att telefonerna blir större och större, en del (fast det är bara samsung som jag vet) är som en mindre platta… Ah!!
Gärna större skärm, eller bättre upplösning, men helst inte större i yttermått. Jag tycker att det blir för klumpigt alltså. Jag har gärna telefonen i Bh'n när jag rensar ogräs och lyssnar på ljudbok, men blir dom större så får jag gå upp en storlek på Bh'n istället 😂😂
Jag vill helst inte heller ha en större telefon. Då blir jag tvungen att köpa andra byxor eller bära den runt halsen. iPhone 5 är lagom storlek för mig men det är inte omöjligt att jag kommer att prova den lilla iPhone 6 ändå.
Jag har börjat vackla lite med köpet så jag vet inte om jag ska köpa en iphone 6 eller inte. Ska nog (kanske) låta mina arbetskamrater köpa så jag får känna på hur den är. Jag är lite inne på att iPhone 5 är en tillräckligt bra telefon för mitt bruk. Däremot så vet jag att min äkta hälft gärna vill ha min telefon så jag kanske tvingas att köpa mig en ny ;)
Det är en bra ide, att låta andra "testköra" ny modellen först, sen kan man köpa en egen.
iPhone 6 välkommen till 2012😂!
Synd att den är så förbannat stor o ful bara, min klara favorit är helt klart 4s till utseende och storlek. Ett tag skulle mobiler vara så små som möjligt och nu verkar det som att de ska vara så stora som möjligt igen…
Alltid Oavsett
Jag tycker inte alls den är ful men som jag skrev tidigare på inlägg #17 så funderade jag på att avvakta med köpet men så blev icke fallet ! Jag har förhandsbokat en iPhone 6 via min teleleverantör så nu hoppas jag få ha den i hand den 26 september.
Det är lycka i huset för min äkta hälft ska ta över min iPhone 5S …. 😉 Att gå från iPhone 4 till 5 är ju ett jättesteg tyckte jag.
Kul!
Ja verkligen Niklas. Jag valde en vit/silver och jag kan nog tänka mig att det blir en stor förändring mellan 5S och 6an. Jag är ju barnslig så att vänta på att få tekniska saker är oliiiiiidligt jobbigt för mig. 😡😭😴😇
Kan du inte se det under Senast tillagda i iCloud Drive?
Jag ser att jag inte heller har bilder där. Det kanske kommer senare.
Ja, förhoppningsvis.
Dum fråga kanske, men den knappen som är på sidan av telefonen till höger, är det en kameraknapp eller vad är det?
Jaha så det sitter ingen låsknapp på ovansidan av telefonen då?
#31 Nepp 😉
Orsaken till att de flyttar knappen beror nog på att telefonerna har blivit större och placeringen blir bättre och mer lättåtkomligt när den är placerad på sidan av telefonen.
Det förstår jag, så det va bra gjort av dom :)