iPhone iFokus

iPhone

Etikettios
Läst 5885 ggr
Ninjisen
2014-09-27 11:05
0

Bildström borta!

Någon som vet vad som hänt med bilderna efter Apple uppgraderingen? Bildström försvann. Jag använder den funktionen väldigt mkt om jag tex lagt över foton till datorn men om jag fortfarande behöver vissa kort så låg dom 1000 sist tagna i bildström, nu finns inte bildström längre? Googlat men hittar ingen förklaring och inte heller någon som klagat. Vet ni vad som är fel? Bildström är aktiverat under iCloud och bilder. Men min bildström är borta! Suck.

[Jens]
2014-09-27 12:07
0

Tyvärr så finns inte bildström längre utan de har gjort om hela konceptet men bilderna finns kvar under Samlingar. Inom snar framtid så ska du kunna använda iCloud Drive där du kan skapa egna mappar och sortera bilder efter eget önskemål men än är vi inte där utan gissningsvis så kommer detta fungera i slutet av oktober.

[Jens]
2014-09-27 12:14
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Däremot så visas bildström korrekt i iPhoto (MAC) och min gissning är att det är likadant i programmet iCloud kontrollpanel (PC). Jag har inte PC så jag kan inte säga om det gör det eller inte.

Bilden visar iPhoto på en MAC-dator.

Ninjisen
2014-09-27 14:05
1

I mina samlingar ligger det bara ett fåtal kort och väldigt utspridda datum… Februari, juli, augusti…. Jättetråkigt att dom tagit bort funktionen faktiskt. Jag gör ofta en screenshot på iPhone skärmen när det är något jag måste köpa eller så. Sen ligger det i bildström så att jag kan se tillbaka 1000 bilder. Nu raderades alla mina sista 1000 bilder. Suck! Jag är sällan inne via datorn så jag tittar bara på telefonen. Hoppas många klagar och att detta ändras 😊 tack för snabbt svar!

Ninjisen
2014-09-27 14:11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser fortfarande bildström via instagram dock 😊