16 eller 64 GB iPhone 6?
Hej! Har beställt en iphone 6 16 GB och den väntas komma i början på nästa vecka. Dock såg jag nyss att själva iOS 8 tar över 6 GB utrymme på telefonen!! Det blir ca 9,7 GB kvar för andra saker såsom appar, musik och bilder. Blir inte det alldeles för lite om man vill ha 200-300 bilder, 200 låtar, 15-20 appar? Vad tror ni?
Varje bild tar, låt oss säga, 4 Meg. Varje låt tar 4 Meg. Varje app tar 3 Meg.
Det blir 300*4+200*4+20*3 = 2.06 Gig. Så det bör ju räcka. Jag har 1500 låter i min telefon o jag tror de tar 9 Gig på telefonen. Då kanske varje låt motsvarar en bild i storlek räknat.
(Allt är uppskattat men man ser ju vilken kommun man är i.)
Jag valde 16 GB för att jag anser att jag inte behöver mera eftersom jag har utökat mitt moln (iCloud) med 200 GB så jag har plats för mina saker där men om man t ex önskar sig ha en massa appar i telefonen som kräver stort utrymme och då pratar jag om appar i storlek med 200-500 MB stora. Dessa appar brukar vanligtvis vara populära spel och då skulle jag rekommendera 64GB.
Sedan är det musik som tar plats i telefonen och jag använder spotify till detta och då krävs det inte så mycket plats i telefonen men vill man ladda upp musik själv till telefonen så rekommenderar jag 64 GB.
Jag har cirka 150 appar i min telefon men skulle lätt kunna ta bort flertalet eftersom jag inte använder dem så ofta. Har just nu 4 GB ledigt utrymme kvar i telefonen men då ska man inte glömma att jag har 4 appar som tillsammans tar 1 GB utrymme.
Jag tycker dock att du inte ska behöva vara orolig för att du har valt en 16 GB.