Leverans av iPhone 6/6+
Någon som bokat telefon som fått ett datum för leverans än? :)
Jag bokade min silvriga 6:a, 64GB hos Halebop i fredags efter 15 och blev placerad i kö, har förtillfället köplats 258 så jag förmodar att det kommer ta tid innan jag får min…
Jag fick höra idag av min leverantör att jag snart ska få ett brev/mejl när jag ska få min iPhone 6 och så fort jag vet så meddelar jag här i tråden.
Ja gör gärna det :) vilken operatör beställde du ifrån?
Tre. Funkar bäst där jag bor och har inte haft några problem med dem. Tycker de är väldigt bra.
Okej :)
Jag tror inte du behöver vara orolig med den köplatsen. Skulle förvåna mig mycket om inte du får en tidig lur.
Allvar?? Vad glad jag blir!!
Du menade inte mig visst.. Haha
Jo det gjorde du ju… eller ? hahaha
Jodå, jag menade dig 🙂. Hoppas jag inte lovar för mycket bara.
Att döma av vad jag läste på en sajt så beställdes det över 10 000 iPhone 6 redan första dagen hos Telia, så plats nummer 258 är väldigt bra.
#10 Jag ska inte hoppas för mycket, men håller tummarna 🙂
#11 Om det stämmer så har jag en ganska bra placering ja 😃
Förresten Jens, vart var det du läste om den beställningen hos Telia?
Sådär ser det ut för mig så blir en låååång vecka!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Bilden verkar inte vilja komma med men har köplats 26 och har fredag som leveransdatum, beställde iPhone 6+ guld 64 gb Beställde på halebop natten den släpptes
Håller tummarna att jag med får min på fredag… När blev din leveranstid bekräftad?
Jag har nu suttit ett tag för att hitta artikeln men jag hittar den inte. Trodde det var på Mobilios hemsida men det verkar inte så.
Okej, jag läste nog lite fel men nu hittade jag sidan i alla fall. Det där med 10.000 enheter sålda var inte riktigt rätt men du (skitgalen) kan läsa artikeln själv.
http://feber.se/iphone/art/309428/frhanhandsbokningen_av_iphone_/
Vet inte när dom bekräftade det, kollade efter att jag såg den här tråden och då stod det.
#18 men det verkar ju ändå som dom kommer få in ganska många telefoner ändå eftersom alla de 10.000 som beställde kommer få en telefon :)
#18 men det verkar ju ändå som dom kommer få in ganska många telefoner ändå eftersom alla de 10.000 som beställde kommer få en telefon :)
Jag har fortfarande inte fått någon leveranstid bekräftad… Någon som vet varför det tar sån tid? :(
Dom får ju bara ett visst antal telefoner, vet ingen siffra men säg att dom får 50 stycken av varje färg, modell och storlek till släppningsdagen, så kollar dom vilka som först la ordern och skickar till dom, och sen måste dom vänta och se hur många som kommer med nästa leverans och när den kommer för att kunna ge ett datum till nästa på listan.
Ser inte att Telia skulle haft just 10.000 telefoner, bara att det var över 10.000 personer inne på deras hemsida efter midnatt släppningsnatten, något exakt antal nämns ju inte utan "alla telefoner i första lasset är slutsålda"
Då får jag väl inte den denna veckan då
Jag är jättelycklig ! Får min iPhone 6 idag på posten …. det betyder att jag får flexa ut några timmar för inte f-n väntar jag till dagen slut ;)) Kommer med lite bilder senare idag.. =)
Min skickades igår, och hade beräknat datum idag men eftersom jag bor i norrland så vågar jag nog inte hoppas på att den ska hinna komma fram idag!
Mitt leveransdatum är på en söndag… alltså 28e september, hur går det ihop egentligen?
Grattis :)
Tack =)
Det känns väldigt ovant att ha på/av-knappen på sidan men man vänjer sig kanske till slut…
Jag kommer få brev-avi.. vet ni hur lång tid extra det tar efter att telefonen kommit till utlämningsstället?
Hur menar du nu? Får du ett brev-avi där det står att de kommer skicka telefonen? Isåfall rör det sig bara om max 2 dagar om de inte är snåla och skickar ekonomi-brev som brukar ta max 5 dagar men det tror jag inte.
Jag har redan fått ett mejl om att telefonen är skickad, det fick jag i fredags, men det stod att jag skulle få ett brev i lådan när paketet kan hämtas ut
Hur lång tid det tar att få det brevet menar jag.
Du får den på månad eller tisdag. Det var inte så att du fick lämna ditt mobilnummer för att få ett sms när du får hämta telefonen? De brukar ofta skicka ett sms om det också.
Nej jag beställde med ett nytt nummer så dom kan inte skicka ut sms-avi tyvärr.. Synd att man får vänta onödigt länge pga det
Mja, du kommer inte vänta så länge och "den som väntar på något gott…" heter det ju! 🙂
Så sant så! Längtar så fruktansvärt mycket bara 😭 hahah
Jag förstår dig väl! Jag sa till mina arbetskamrater att får jag inte telefonen idag (i fredags) så dör jag men som tur var så fick jag den och jag har verkligen lekt hela helgen med telefonen och är såå nöjd! Helt underbar telefon !!
Skitsnyggt ju! Vart hittar man det? På Apple's hemsida?
Ja, den finns på Apple hemsida, tillbehör till iphone 6
Idag kom min telefon till posten så har hämtat ut och petat lite och den har till och med fått bra betyg för hur den känns i handen av min androidfanboy till sambo, bilder kommer senare ;)
Så trevligt Yoda och grattis till din nya telefon! Samma sak som mina 'android-vänner' på jobbet att telefonen kändes oerhört bra i handen och det var flera av dem som gärna skulle vilja ha en sådan också.
Ååhh jag vill med ha min nu… hoppas verkligen jag får mitt brev-avi på posten imorgon…
Grattis grattis till din nya telefon! Som du har längtat …. =))
Min iphone 6 16 gb guld kom igår. Dock ej öppnat förpackningen då jag ska skicka tillbaka den och byta mot samma modell fast 64 gb istället. Har suttit i telefonkö i över 1,5 timme hos Tele2, börjar fundera om det är värt det….
#49 Tack! :) ja gud ja, kändes ju supertrist när jag tappade köplatsen under könatten pga att köpet inte gick igenom på sista steget, vart vitt liksom. men nu har man liksom glömt det :'D
Medarbetare på Chihuahua
#50 det tycker jag du gör helt rätt i, dom brukar ju säga att dom blir mer "framtidssäker" :)! tog 64gb på min då alla sa att det är så värt den där extra tusenlappen:)!
Medarbetare på Chihuahua
#52 Jag tror också det. Har nu 16 gb på min iPhone 4s och tycker den är lite väl begränsande. Nu när jag såg att iOS 8 tar upp 6,3 gb i utrymme kändes valet av 16 gb till iphone 6 som dessutom tar bilder i större filstorlek som ett riktigt dåligt val 😃 Så nu får jag väl vänta 3 veckor på rätt telefon men det får det väl vara värt ;)
Idag fick jag min !!! Sitter och pillar med den nu! Den va ju skitstor! Är väldigt glad att jag inte tog 6+, men oj vad nöjd jag är, älskar den redan!! 😃
#54 grattis! :) och ja precis, man kunde ju inte föreställa sig hur stor den var, och på alla bilder man sett är det ju alltid killar som hållit i dom ;) ingen rättvis uppskattning haha :p
Medarbetare på Chihuahua
#55 Haha eller hur! Jag trodde den va ganska liten när jag såg Jens lägga upp en bild på sin, men när man håller den i egna händer så är den ganska stor, men ändå väldigt lagom :P älskar att den är så tunn med!
#56 haha exakt, tyckte också den såg liten ut :p men som du säger känns den lagom ändå! och ja, tunnheten älskar jag med! 4:orna känns ju som små tegelstenar typ direkt :p
Medarbetare på Chihuahua
Grattis till er alla som har fått hem era beställningar ! =)
#58 eller hur, jag höll i min mammas sambos iphone 4s innan och den kändes hur klumpig som helst och skärmen är ju pytteliten xD
#60 haha ja det är sjukt hur fort man kan vänja sig :'D denna telefon är lätt min käraste ägodel just nu, efter hunden ;) :D
Medarbetare på Chihuahua
#56 Tegelsten?!?! 😂
Fråga dina föräldrar om dom har kvar sin första mobiltelefon, det har jag. Det var en nokia, har glömt vilken modell, med extra starkt batteri - och jag ljuger inte när jag säger att den vägde minst 3 hekto!🤮 Fy fasen! Det är minst 17 år sedan…….
Förlåt, jag kunde bara inte låta bli! En sak är fullständigt rätt, man vänjer sig väldigt fort. Om jag tar fram den gamla telefonen så kan inte ens jag fatta att man släpade på en sån sak. Hur tokig får man bli?
JensW, kul att få en liten "recension" på det, är osäker på om jag vill ha läderskalet, eller silikon, silikon känns ju som mer stötdämpande men oxå klumpigare…
Yoda, kan bara hålla med men jag är inte den som tappar telefon utan jag köpte den mera för den dära utstickande kameran. Vill skydda den lite mer och ville ha ett skal som var lätt och väldigt tunn vilket denna är. Silikon är nog klumpigare och tyngre.
Var på Elgiganten idag och kände på en iPhone 6, den vanliga, och måste faktiskt säga att den låg väldigt skönt i handen med de rundade kanterna.
Dock älskar jag min iPhone 5s och har inget behov av en ny. Sen gillar jag inte alls den utstående kameran på 6an :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#66 Utstående kameran oroade mig också och därför köpte jag skalet som visas i inlägget #63. Hade nog inte köpt skalet om det inte var på det viset men jag ångrar inte köpet för skalet är otroligt lätt och skön att hålla i så jag känner inget besvär av att ha det på telefonen.
Förstår det men tycker inte alls att det är snyggt oavsett :) Men det är ju bra att du är nöjd och att jag är nöjd med min 5s ;)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Du ska vara nöjd med din 5s =) Jag gillade också min 5s men ville bara ha större skärm och inte minst så ville jag ha bättre kamera. Kamera i telefon har alltid lockat mig sen urminnes tider… =)