Spara batteri genom att använda Gråskala
Att ha en iPhone är för det mesta guld och gröna skogar men det finns ett problem som vissa upplever som jobbiga och det är batteritiden. I nya iPhone 6 så har jag märkt en avsevärd skillnad på batteritiden gentemot min tidigare telefon iPhone 5S men jag var en av dem som aldrig tyckte det var något problem med min förra telefon angående batteritiden.
Vissa av konkurrenterna har denna funktion sen tidigare och nu har det kommit till iOS 8 och det är att spara batteritid i krissituationer där du t ex inte har möjlighet att ladda din telefon men vill ändå ha den igång en längre tid än vanligt.
Genom att sätta telefonens färger i gråskala så används batteriet mindre då den inte behöver läsa in färger och på så sätt kan man enkelt spara batteri när man behöver det som mest.
Funktionen hittar du genom att gå till Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Gråskala.
Tack, det hade jag ingen aning om att man kunde göra! 👍
Synd bara att verkligen allt blir grått - inklusive alla bilder på Facebook till exempel…
#1 Vassego 🙂
Detta är ju bara för att spara batteri i krissituationer och då tänker jag främst på att man ska kunna ta emot sms eller samtal. Jag skulle naturligtvis inte rekommendera att surfa på t ex Facebook för att spara batteri. 😉
Det har hänt mig någon gång att jag åker tåg och just då så fanns det ingen möjlighet att ladda telefonen. Gammalt tåg med andra ord och då önskar man att man hade denna funktion tillgänglig.
Jo, det är ju sant Tycker faktiskt att allt blev mycket snyggare svartvitt dock… 😃
Ni skulle få åka tåg och buss i Norrland….😉