iPhone iFokus

iPhone

Etiketttillbehör
Läst 1690 ggr
Niklas
0

Adapter för smal stereoplugg till iPhone

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vanliga stereoplugg är för bred för att fungera tillsammans med skal till iPhone och iPad. Finns det någon adapter för 3,5-millimeters stereopluggar till lite smalare, som i Apples EarPods? I bifogad bild är det alltså den gängade delen som inte får plats i hålen på skalen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[joab]
0

Jag hade försökt med sådana här tills jag hittat en som är tillräckligt smal. Det går inte att avgöra på bilderna. http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-mm/adapter/adapter-3-5-3-5mm-ha-ho-p39194

Niklas
0

Den sorten brukar vara bredare än den jag har tyvärr, fast det kanske finns något undantag.

Niklas
0

Record
0

#3 Niklas

Du nämner inte att du behöver mikrofon i samma kontakt till din iPhone, då är den du visar samt även den Kjell o Co visade endast för hörlurar, det bör väl vara fyra sektioner på pluggen. Det har de hos Kjell o co också. men till iPaden var krävs där?

iPhone4s
0

Kjell och kompani säljer 3,5mm utan gängutstick.Neutric heter den,dessutom är den vinklad vilket är praktiskt,60:- kostar den och det är riktig kvalite.

Niklas
0

#4: Jag ska använda den till ett par studiolurar och de har ingen mikrofon så det behövs inte. För övrigt har iPhone och iPad samma kontakt. #5: Tänker du på den lödbara?

iPhone4s
0

Då blir ju Neutric kontakten bra.Den är lödbar.