Ingen Service i iPhone 4S
Hej!
Historik.
Min bror har haft denna Iphone 4s hos tre. Skaffade en 5s, pappa fick hans 4s. Pappa har halebop. TEleofnen ska enligt min bror och tre vara upplåst.
Står ingen service, jag har återställt via iTunes, men det står fortfarande ingen Service.
När jag stoppar pappas simkort i min telefon fungerar kortet. Vilket säger mig att det måste vara nått med själva luren.
JAg har även provat mitt kort som jag vet fungerar i min samsung och det blir samma felmeddelande.
När jag provar skicka IMEI numret på denna sida (http://iphoneimei.info/?imei=012840001775639) står det att den är activeted yes och Sim unlocked.
Finns det någon som kan tala om för mig vad det är jag missar?
Fungerar det om ni sätter i din brors kort från Tre igen?

Min bror har inte det simkortet kvar längre men pappa skaffade ett kontantkort från Tre som vi provade i den, och det blir samma fel, ingen Service.
Har ni provat på olika platser?

Den är provat på olika platser i landet om det är så du menar.
Och båda simkorten fungerar i min samsung, men inget fungerar i iphonen.
Du skulle jag prova att återställa den till en säkerhetskopia och om det inte hjälper gå till en Apple-butik.

Jag ringde en iphone support efter att ha gjort allt. De sa att jag skulle skicka in den då vi inte kunde göra nått mer. Fick tillbaks svar efter några veckor att den var totalskadad vilket låter konstigt i mina öron då allt fungerade perfekt förutom att ringa med den. Men men.
Vad tråkigt, så det var bara att kasta den?

japp, det var det.
Konstigt i mina öron som sagt, men vad vet jag, jag är ju en simpel samsunganvändare jag ;)