Avaktiverad iPhone, hur gör man?
För ett tag sedan så stängde jag min dator, släkte lampan och tog upp min mobil. Då visade sig att min mobil tydligen var Avaktiverad, inte i en minut, eller 30 minuter. Det stod bara "iphone är avaktiverad". Vad ska jag göra för att fixa det?
Här finns en bra guide:
#2 När jag ansluter iphonen till datorn säger den "Tillåt åtkomst genom att svara på din iphone". Men jag kan inte svara på någonting, mobilen är liksom låst.
Följ dessa steg om du aldrig synkroniserat din enhet med iTunes, om du inte har ställt in Hitta min iPhone eller om du inte kan komma åt din egen dator. Du måste försätta enheten i återhämtningsläge. Det innebär att både enheten och dess lösenkod raderas. Sedan kan du återskapa enheten som en ny enhet eller från en säkerhetskopia.
1 Koppla bort alla kablar från enheten.
2 Stäng av enheten.
3 Håll hemknappen nedtryckt. Anslut enheten till iTunes medan du håller hemknappen nedtryckt. Slå på enheten om den inte slås på automatiskt.
4 Fortsätt att hålla ned hemknappen tills du ser skärmen Anslut till iTunes.
5 Ett meddelande visas i iTunes om att en enhet i återhämtningsläge har upptäckts.
6 Klicka på OK och återskapa sedan enheten.
--
Om du har aktiverat Hitta min iPhone, kan du använda funktionen till att radera din enhet.
1 Gå till iCloud.com/#find för att se om du aktiverat Hitta min iPhone.
2 Klicka på Alla enheter längst upp i webbläsarfönstet.
3 Välj din enhet och klicka på Radera [enhet] om du vill radera din enhet och dess lösenkod.
4 Använd inställningsassistenten på din enhet till att återskapa den senaste säkerhetskopian.
Tror att det funkar nu :D
😉