iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2173 ggr
Michaela-N
0

Varför synkas inte iMessage mellan iPhone och Mac?

Bytte igår upp mig från en 4S till en iPhone 6 - hittils har allting gått strålande vad gäller överföring av bilder, appar mm. Men en sak jag stör mig något otroligt på är att den nya telefonen inte längre verkar Synka mina iMessage - trots att inställningarna på datorn är samma som de alltid varit, och eftersom jag valde alternativet "återställ iPhone från säkerhetskopia" så har jag samma inställningar som jag hade på min förra mobil som på den nya. Så - vad är fel? Jag har kollat att det är mitt telefonnummer som används för iMessage under inställningar > Konton. Det är samma på mobilen.

Niklas
0

Kommer inga meddelanden från den ena enheten upp på den andra alltså? Gäller det både inkommande och utgående?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Michaela-N
0

#1 Jag förstod sedan att det rörde sig om meddelanden som skickats efter den 1 oktober. Då avaktiverade jag iMessage på min förra mobil och alla iMessage som skickats efter det kom då bara till min dator. När jag sedan skulle installera min nya mobil använde jag en säkerhetskopia jag gjort där de gamla iMessage inte fanns med. Därför kom de inte heller upp på den nya telefonen. Inte mycket att göra åt, men jag klarar mig utan dem ;) Det betyder att alla iMessage jag skickar nu kommer upp både på mobilen och macen.

Niklas
0

Aha. Tack för att du berättade.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning