iPhone iFokus

iPhone

Etikett: ios
Läst 5995 ggr
Julip
0

För lite utrymme, hur uppdatera till iOS 8.1?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag försöker radera saker i mobilen för att minnet ska räcka till uppdateringen som måste göras men jag lyckas aldrig radera såpass mycket att det räcker till en uppdatering. Hur kan man göra..? Köpa mer minne? Hur? Såhär ser det ut.

[Jens]
0

Vad har du för dator? Är det med windows eller OS X ? 

Jag gissar på att du har windows och då laddar du ner programmet "iCloud för windows". Med det programmet så kan du ta bort gamla säkerhetskopieringar som du har sparat och på så vis kunna uppdatera din telefon.

http://support.apple.com/kb/DL1455?viewlocale=sv_SE

Niklas
0

#1: Är det iCloud som är problemet? Jag tolkar frågan som att det är lediga utrymmet i telefonen som är för litet. #0: Har du tittat under Inställningar > Allmänt > Användning vad det är som tar mest plats? Det kan ge en uppfattning om var det finns saker att radera. Hur mycket fritt utrymme har du nu?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Bribul
0

Man får vara hård mot sig själv, ladda ner bilderna på datorn (iCloud) och bara spara dem som man verkligen vill ha kvar på mobilen. Sen tog jag bort alla podcasts, som tog jättemycket plats. Man kan ladda ner sr.se och lyssna där. De sparar programmen. Då gick det att ladda ner IOS8.

Julip
0

#2 Det är för lite ledigt utrymme, exakt. Ja, jag har kikat där flera gånger och det är jättesvårt att radera för så otroligt mycket minne.. som man kan se på printscreenen jag bifogade så kräver det minst 4,7 GB och jag har bara 962 MB.. Jag kan omöjligt radera minne för 4 GB🤔

iCloud vet jag inte ens vad det är.. 😂

Niklas
0

#4: Om du har en dator med iTunes kan du koppla iPhone till den och göra uppgraderingen. Då krävs inte så mycket ledig plats.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Blåtummen
0

Har PC och via iTunes gick det bra att uppdatera trots att minnet var nästan fullt, verkar som datorn avlastar mobilen. iCloud är bra om mobilen går sönder eller raderad eller tappas. Kopian ligger på en server kan laddas ner igen och innehåller all info (i princip). iTunes har en massa funktioner som jag inte är insatt i med här på iFocus finns hjälp att få. 😃