iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2168 ggr
[Udoon]
0

problem med inloggning till iCloud

sen min telefon uppdaterades så har den börjat spamma mig och vill att jag ska logga in på iCloud 10-15ggr om dagen, oavsett vad det är jag försöker göra. jag är sjukt oteknisk, använder inte ens iCloud, hade inte det här problemet innan uppdateringen. hur får jag den att sluta?

[Jens]
0

Hur ser det ut när du går till Inställningar > iCloud? Finns det inget som är igång där?

[Udoon]
0

#1 allt där är avstängt utom "hitta min telefon", men den verkar inte gå att stänga av, den bara säger att lösanordet är fel fast jag både dubbel-och trippelkollat att jag inte skrivit fel🤔

[Jens]
0

Då är det det som är felet, tyvärr. Om du inte lyckas komma på lösenordet så kommer du aldrig kunna nollställa din telefon igen. Du vet att det lösenordet är detsamma som ditt lösenord för Apple-ID?

[Udoon]
0

#3 men jag vet ju att det är rätt lösen, har till och med ändrat lösenordet, och när jag använder det nya lösenordet säger den fortfarande att det är fel?😭

[Jens]
0

Det är inte så att du använder å ä ö i lösenordet? Isåfall byt ut det.

[Udoon]
0

#5 inga åäö i det, så det verkar som att jag får stå ut med skiten helt enkelt :/ inte svårt att barra trycka avbryt egentligen men störigt är det ju.

[Jens]
0

… och du vet vad att det är viktigt med stora och små bokstäver m.m.?

[Udoon]
0

#7 japp. som sagt, både dubbelkollat och trippelkollat att det är rätt lösen. men är det inget att göra så får det väl vara, verkar vara nåt fel som inte går att fixa :/

[Jens]
0

Nej, det är inget fel utan du har helt enkelt slagit fel lösenord och kommer inte ihåg det riktiga =) Men gjort är gjort tyvärr.

[Udoon]
0

#9 vet att det är det riktiga, använder samma lösenord till allting (vet att man inet ska det, men för att komma ihåg) men ja, gjort är gjort.

[Jens]
0

Okej =)