Annons:
Etikettios
Läst 5548 ggr
Niklas
2014-12-16 15:50

Återställning

Så här gör du en återställning av iPhone i iOS 7 och 8. Se till att du har lösenordet till ditt Apple-ID, eventuell låskod till iPhone och koden för begränsningar (ifall du har aktiverat det). 1. Gå till Inställningar > iCloud > Säkerhetskopia och kontrollera att din iPhone har säkerhetskopierats nyligen. Starta annars säkerhetskopiering innan du fortsätter. 2. Starta återställning genom att välja Inställningar > Allmänt > Nollställ > Återställ allt innehåll och inst. Följ sedan instruktionerna. 3. När du blir tillfrågad om du vill återställa till en iCloud-kopia väljer du det och får välja vilken kopia. Väljer du i stället att återställa till fabriksinställningar kommer allt att se ut som när telefonen var ny, fast uppdaterad till senaste versionen av iOS. Använder du iTunes för säkerhetskopiering har du även möjlighet att återställa till en iTunes-kopia om du ansluter iPhone till datorn. Återställning till iCloud-kopia kan ta en timme eller mer. Återställning till fabriksinställningar tar vanligtvis kortare tid. Vid svårare problem kan det vara värt att göra en fullständig återställning. Den här instruktionen kommer från JensW: Med fullständig återställning så har jag inte lärt mig det Niklas beskriver utan vad jag har lärt mig från Apple är följande: För att utesluta problem med systemåterställning så rekommenderar jag dig att stänga av brandväggen och virusprogrammet som du har i din dator. Det är för att inte stoppa åtkomst till Apples servrar. Sedan även stänga av din skärmkod på telefonen och även koden för begränsningar (ifall du har aktiverat det). Funktionen 'Hitta min iPhone' ska naturligtvis vara avstängt för annars kan du inte återställa telefonen alls. Guide: Börja med att du gör en säkerhetskopia från din telefon till din dator och jag brukar även göra en säkerhetskopia till iCloud för att ha dubbla säkerhetskopior ifall något skulle hända. 1. Ladda ner den senaste versionen av iTunes till din dator. 2. Stäng av din iPhone. 3. Håll in hemknappen. 4. Koppla in sladden på din iPhone samtidigt som du fortfarande håller hemknappen inne. 5. Koppla din iPhone till datorn och följ instruktionerna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: