iPhone 4s som slukar batteri rätt fort
Sen min andra nya iPhone 5s paja och jag inte lagat den pga simkorts adaptern försvann i veckan när jag tänkte lämna in den Sen den paja i slutet av hösten nu så har jag min reserv iPhone 4s har bytt battri en gång brorsan gjorde det kunnig kille. Den drar inte lika fort men sluckar endå rätt fort än. Vad kan vara problemet med den? Den har några år på nacken mycket använd innan då det är brorsans gamla är nu rädd att den inte pallar med två år . Har mitt abonnemang i två år till betalar för 5s på mitt abonnemang. Funderar på att köpa en till iPhone på blocket om ett halv år . För att min inte håller batteriet bra men orkar samtidigt inte lägga ut på en begagnad ny då brorsans gamla iPhone 4s är min höger hand .
Inte speciellt kunnig men är du säker på att inga onödiga program är igång i bakgrunden? Enda tipset jag har tyvärr
titta på denna tråd där jag har lagt in två länkar: http://iphone.ifokus.se/discussions/53e3a7118e0e74433d0009d0-daligt-batteri-iphone-5s
Tittat igenom dom :) har testat knepen men funkar inte alls väl :/
När man kör carat så måste man vänta på resultatet för det går inte på en dag. Kan ju dock vara så att batteriet inte är bra. Är det ett original batteri från Apple?
#0: Vilka saker drar mest batteri? Gå till Inställningar > Allmänt > Användning > Batterianvändning och titta. Är det hållaren för SIM-kortet du menar har försvunnit till din iPhone 5S?
Aa :) Det har den tyvärr gjort :/ annars skulle jag lagat den:/ Ska kolla sen vad som drar :)
Det kan inte kosta mycket att köpa en ny. Jag skulle satsa på att fixa den. Det är synd att bara låta den ligga.
Det verkar som om SIM-korthållare till iPhone 5S kostar under 100 kronor. http://www.skalhuset.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1841&products_id=2504
Aa om 5s funkar att laga:/ problem med att att det bara söker uppe vid täckningen eller går det lösa själv ? :/
Prova att nollställa nätverksinställningar. Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk
Har vi testat och nu kommer man inte in i den pga nollställde hela iPhonen :/ Står anslut till iTunes :/
Det låter inte som om det beror på det. När man nollställer nätverksinställningar glömmer den bort gamla trådlösa nätverk, men inställningar och sånt i övrigt är kvar. Har du anslutit till iTunes?
Anslutit till ituns har jag inte gjort på min gamla data där hemma hos dom andra ska prata med husse och se i fall den går att rädda 😐