iPhone iFokus

iPhone

Etikettios
Läst 1610 ggr
M A N I N A N
0

iOS 8 till iPhone 4s?

Hej! Jag ställde samma fråga när iOS8 var ny, och upprepar den nu när det kommit nya versioner: Funkar iPhone 4s med iOS8? Blir den seg, eller finns det något annat som talar för att behålla iOS7?

[Jens]
1

Jag känner flera som har iOS8 i sina iPhone 4S-telefoner och har därmed inte hört att de tycker att det är segt. Däremot så känner jag att det finns mycket kvar som behöver justeras för att jag ska bli nöjd med iOS8. Har du t ex ingen MAC så tycker jag du ska avvakta med att uppdatera telefonen till iOS8.

M A N I N A N
0

Har du en ny iPhone och är ändå inte helt nöjd med iOS8?

M A N I N A N
0

Alltså "måste" man ha Mac för att få ut mesta möjliga av iOS8? Ska man isf tom välja android istf iPhone6 om man inte har Mac, tycker du. Min dotter ska köpa ny mobil. Hon vill ha iPhone 6 men har inte Mac.

[Jens]
1

Näe, man måste inte ha MAC för att få ut det mesta möjliga men jag ser en funktion som en stor fördel och det är Handoff. Jag har iPhone 6 med iOS 8 och det funkar bra men det finns små saker som jag irriterar mig över men det kanske är bara jag ;) Jag är såå nöjd med 6an och skulle aldrig tänka mig någon annan telefon så din dotter gör ett bra val. Be henne att använda iCloud drive på PCn så blir det toppen.

M A N I N A N
0

Vad är det som du stör dig på? Vill du ge några exempel? Handoff - innebär det att de olika enheterna är synkade med varandra så det man gör i den ena automatiskt sker i den andra, så det man gör i den ena kan man fortsätta med i den andra när man vill utan att behöva kopiera över, tex skriva en text? Eller blandar jag ihop det med nåt annat? (Vad heter isf det jag just beskrev?)

M A N I N A N
0

Och om jag skulle skaffa iOS 8 till min iPhone 4 så är det flera saker som kommer att vara irriterande än vad det är i iPhone 6 så länge jag inte har Mac? Fattar jag dig rätt då?

M A N I N A N
0

4s menar jag

[Jens]
0

#5 Det stämmer bra precis som du beskrev det. =)

#6 Ja, du förstod fel eller så vad det jag som inte förklarade det bra. Jag skulle t ex önska att kunna se iCloud drive i telefonen precis som jag gör t ex i datorn vilket det inte går är ett exempel.

Att radera bilder funkar inte på samma sätt som i iOS7 utan du måste radera kortet och sedan även radera kortet i en ny mapp som kallar sig "Senast raderade". Varför göra det två ggr? Onödigt anser jag själv för raderar jag en bild så vill jag att den ska raderas men kanske är det folk som har klagat och vill ha någon extra säkerhet ifall de raderade fel bild eller nåt sånt. Detta var ett exempel till =)

Blåtummen
0

Har grottat ner mig några dagar i bildflödet. Har 3 iPad, iPhone 4s och iPhone 5 samt. Apple TV och jag kör PC. Jag tror att mappen "Senast raderade" är till för att just ångra. Är alla enheter synkade känns detta som en trygghet. 30dgr "ångerrätt" så att säga. Själv har jag "PC tänkt" och antog att det var kopior som läggs i Favoriter, men tydligen "länkas" bilderna. Jag tycker 4s fungera med iOS 8 men det skadar inte att ha lite minne annar segar den en aning. Passar på att fråga: Jag vill ha över ett stort antal bilder till PC från "Alla bilder" tidigare har jag mejlat men det känns inte så smidigt längre.

[Jens]
0

Det finns alternativ men jag skulle inte rekommendera en 3e parts program även om jag har provat det själv 😉 (nyfiken som jag är).

Jag testade programmet en gång och det funkade bra och jag ville inte betala någon extra slant men programmet heter iExplorer och kan hämtas här: http://www.macroplant.com/iexplorer/

Apples rekommendation är deras guide som kan läsas här: http://support.apple.com/sv-se/HT4083

Niklas
0

#9: Min rekommendation är Dropbox eller BitTorrent Sync. Bägge har bra funktioner för att Säkerhetskopiera bilder till en dator.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning