Iphone återbruk?
Jag hade en iphone som jag tappade bort, men tur som va så hade jag drulleförsäkring så för en mindre självrisk fick jag mig en ny. Men nu hittade jag den igen (😣) och funderar på vad man ska ta sig till? Jag blev ju tvungen att anmäla det hela så telefonen är imei-blockad, men jag har funnit att det faktiskt går att byta imei via lite skumma program. Det jag då funderar på är om man kan använda den igen (ospårbart, blir nog grava konsekvenser av sådana situationer misstänker jag) med nytt imei? Eller om udid-nr, som jag förstår som är "serienr", avslöjjar att jag har den genom att apple känner igen det vid eventuell syncning till dator eller applestore? Alltså borde jag göra mig av med den för gott för att undvika att bli misstänkt för försäkringbedrägeri eller kan jag faktiskt få ordning på den och ge till min sambo utan att hon åker dit? 😣. Alla svar uppskattas 😊
Present till någon, vilken inte är som Dig. Ärlig ända tills bodelningen! 🤔
Nu hängde jag inte riktigt med på vad du menar? Det är så att det är min sambo som vill ha telefonen men jag vill inte ge henne den utan att säkert veta att inte hon får ta smällen för min tabbe >
Lite OT
Men du förstår att du inte kan starta den, då den omgående hittas, men sim-kortet kanske du kan köra med i en annan telefon. Givetvis skall inte din sambo drabbas, skrota den.
Jag skulle gissa på att telefonen nu tillhör ditt försäkringsbolag, så det är dom du ska lämna in den till. Vår bil hittades efter att vi fått ut försäkringspengarna för den och då var den bilen deras, vi fick bara allt som låg i bilen som var privat.
Så ring dom som sagt, det är bättre att vara ärlig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus