Erfarenhet av Iphone 6 eller 6 plus?
Hej
Skall ev. byta mobiltelefon och funderar då på Ipone 6 eller 6 plus.
Har någon av er erfarenheter av dessa?. Vad tycker ni är positivt eller negativt?
Skriv gärna o berätta om det här.
Var rädda om varandra
Har en iphone 6 och är jättenöjd :) Den är snygg, jag upplever att den har bättre batteritid än föregående iphones, bra kamera också. En negativ sak jag skulle säga är att den är något hal i handen.
Tack, jo det märkte jag med min gamla Iphone, som gled mig ur handen när den var rätt ny 🙂 nu med skal på.
Var rädda om varandra
Har en 6+ som jag är helnöjd med, bytte fr 5s Enda är väl att den är lite stor, men å andra sidan så har jag ganska stora händer. Tycker det är ganska viktigt att kunna manövrera med en hand över skärmen. Och stora fickor har jag också. sen har den ju grymt bra batt tid, det var därför jag valde 6+ även om 6 har bra batt tid så har +bättre. Den känndes enorm i början, men jag vande mej ganska fort. Har skal på, är en bra grej
Ja det är väl det jag funderar på, den är ju stor. Det jag tänker som positivt om det är att jag skulle kunna ha den som GPS i bilen också.
Telefonen ligger antingen på en bänk eller i väska för min del
Var rädda om varandra
Då skulle jag välja 6+
har haft både vanliga 6an och 6+
dom är i princip lika men + har så mycket bättre batteritid. Jag laddar min varannan dag och då lyssnar jag på musik 12 timmar om dygnet.
Låter positivt
Var rädda om varandra
Låter positivt
Var rädda om varandra
Varför iphone? Du får en dubbelt så bra LG, Samsung, HTC, sony osv för halva priset, det dyra på en iPhone är äpplet på baksidan. Pröva att jämföra lite olika telefoner så får du se det själv.
"Dubbelt då bra" är nog ganska subjektivt. :-)
Kan kanske vara så # 9.men har mac dator o iPad o vill Synkronisera ibland
Var rädda om varandra
ojdå, så androidvän jag är kan jag rakt inte hålla med #9. varje iPhone är det bästa apple just då förmår, och minst en sådan telefon varje år släpper ju även var och en av de stora androidtillverkarna - men de modellerna kostar inte nämnvärt mindre än en iPhone, iaf inte när de är nylanserade.
sen är det förstås bra att det finns androidtelefoner för alla plånböcker, men mellanklassmodellerna som kostar hälften av en iPhone kan ju knappast sägas vara dubbelt så bra eller ens lika "bra" som en iPhone (likaväl som de inte är dubbelt så bra som en flaggskeppsmodell med android).
sen föredrar vi ju alla det ena eller det andra operativsystemet, men det är ju en annan sak 🙂
Har 6+ och tja den är ju stor men surfar mycket på mobilen så tycker det är skönt med en större skärm och dessutom är batteritiden underbar! Hade 5s före och vet inte hur många gånger jag varit stressad nu med 6+ om att "shit batteriet kommer inte räcka" men jodå de gör det :)
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Har köpt en 6 plus nu. Kanon skärm. Smidig trors storleken. Hittat ett bra skydd som skyddar bak o framsida och är mjukt att vika när jag ringer. Så nu så skall ja se om det finns bra fineser jag inte haft tidigare. En fråga. Är det något jag skall tänka på för att spara batteri?. Kan ja se om något används i bakgrunden
Var rädda om varandra
Om du går till Inställningar > Allmänt > Användning > Batterianvändning ser du vad som drar mest.
Jag har Iphone 6 men stör mig på att jag måste ha skal på den. Annars blir den så tunn och hal att jag kommer tappa den flera gånger om
Gick från en iPhone 5 till en iPhone 6 för ett tag sedan och är helnöjd! 5:an dog när man tog upp den ur fickan och batteriprocenten vad omkring 30% vintertid, kameran var usel också.. Så 6:an känns jäkligt bra, och mer pålitlig för den delen! Kameran är bättre och att man kan filma i slowmotion är ju skitballt 😃 Batteritiden är mycket bättre på denna om jag jämför med 5:an också 👍
Summering: 6:an är för mig perfekt.
Tack all. Har skaffat en 6 plus o är väldigt nöjd än så länge. Jättebra skärm och bra ljud. Och efterso, jag har den i väska eller på bordet så stör inte storlen något. Har dessutom hittt ett bra fodral till som gör att den känns smidig att hålla i.
Var rädda om varandra