iPhone-laddkablar som blir glappa.
Tänkte höra med er. Mina laddkablar till iphone bara går sönder. Har hört att många har problem med dom. Vid ett tillfälle sa säljaren att en del tejpar med silvertejp runt för att stadga upp så den nya kabeln ska hålla längre. Så det har jag gjort med mina.
Jag har köpt 3 nya kablar. Den senaste köpte jag 2/1 och nu är den glapp. Det blir dyrt när de inte håller så länge. Vill inte köpa nån mer kabel av den sorten nu.
Har provat med en kabel av märket Sandström. Den funkade först men sen gick det inte att ladda, stod nåt om att tillbehöret stöds inte.
- Har ni nåt tips på vad man kan köpa för kabel som inte går sönder så lätt?
- När jag kollar på apple store är det Belkin produkter där. Har apple godkänt dom? Tänkte om man ska prova en Belkin produkt?
- Har apple godkänt vissa laddtillbehör av andra märken? Vilka är dom i såfall?
- En annan tanke är om jag skulle satsa på en liten laddningsstation istället ifall de håller längre, men då ska den vara smidig att ha med i handväskan. :-) Vet ni nån liten laddstation som ni kan rekommendera?
Jag har köpt iQualTechs Lightning-kabel. De har hittills inte pajat eller krånglat på något sätt. iQualTech Apple Certified Lightning Cable Super-Strong Nylon-Braided Guranteed to Work for iPhone 6, 6+, 5s, 5c, 5, iPad Air and iPad Mini, 1 Meter https://www.amazon.co.uk/dp/B00K884GCM/ref=cm_sw_r_awd_hMU5ub0W8669W Jag har även beställt Quickdraw Cable med livstidsgaranti. De har dock inte kommit än så jag kan inte säga något om dem. Du hittar dem här: http://www.woodforddesign.com/pages/quickdraw-cable
Jag glömde dina andra frågor. 2. Apple säljer bara produkter de har godkänt. 3. Alla tillbehör som är "MFI"-certifierade är godkända av Apple. MFI står för "Made for iPhone/iPad/iPod Touch". 4. Ingen aning.
Tack Niklas. :-) Ska kolla länkarna. Kanske får skicka efter en. Men kanske köper en i butik också så jag har en direkt. :-) Vore skönt att få tag på en kabel som håller länge. :-) Ska kolla efter MFI märkningen.