iPhone iFokus

iPhone

Etikettutveckling
Läst 2689 ggr
Evelina!
0

iPhone 5c 8 GB?

Börjar mer och mer inse att min kära iPhone 4S  lever lite på övertid och måste därför så smått börja kolla på ny mobil. Klart är att jag vill ha en ny iPhone och eftersom ekonomin inte är jättestor har jag kommit att kolla på detta alternativ. Vad säger ni om iPhone 5c? Har hört att den är plastig, men inget som stör mig då jag ändå har skyddsplast + skal på baksidan och framsidan är väl i glas som vanligt? Och operativsystemet är väl detsamma?

Hur påverkas telefonen av att det bara är 8 GB? Jag tror min gamla åtminstone har 16 GB och jag har varit nöjd med det och det är först nu efter nästan 3 år som minnet börjar säga ifrån när jag ska till att knäppa kort. 

Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Inkanyezi
0

Det mindre lagringsutrymmet påverkar mest hur många bilder eller video man kan lagra. Om man ser till att emellanåt tömma bilder och video som man ine behöver ha i telefonen går det nog bra med åtta GB.

Niklas
0

#0: Titta under Inställningar > Allmänt > Användning > Lagring hur mycket plats du har använt. Om det är mer än mer än 8 gigabyte behöver du antingen rensa kraftigt eller köpa en iPhone med mer än 8 gigabyte. När det gäller iPhone 5C tycker jag att det är en bra telefon. Min dotter har den.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Smålandsbrud]
1

Har själv en iPhone 5c nu mera har 8gb och det räcker bra den har glasframsida ja. Plastig nä faktist inte den klarar mycket tack vare det ser inte repig ut alls :) Funkar super :)