iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 13312 ggr
MonisN
23

iCloud full, hur rensar man?

Jag vet inte hur man löser det här problemet! Min iCloud är snart full så det går inte att göra fler säkerhetskopior. Jag har raderat nästan alla bilder i telefonen (iPhone 6), men utrymmet blir inte mindre i iCloud. Vad gör man?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Niklas
1

Har du tömt mappen Senast raderade i appen Bilder?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MonisN
0

Japp! Allt är rensat i mobilen, men jag får hela tiden info i datorn att iCloud är full.

yeahsica
0

Här står om hur man raderar säkerhetskopior: https://help.apple.com/icloud/?lang=sv#/mm122d3ef202

Här står om hur man kan ta bort bilder & videos för att frigöra utrymme: https://help.apple.com/icloud/?lang=sv#/mm6aa648d5aa

Niklas
0

Hur mycket lagringsutrymme har du använt i telefonen? Inställningar > Allmänt > Användning > Lagring.

MonisN
2

#3 Jag har läst dessa sidor flera gånger, men det ger mig ingen hjälp. Jag har inte lyckats radera i iCloud.

#4 Jag har 4,5 MB av 5 GB kvar. Men det jag nu kom på är att jag kanske har kvar säkerhetskopiorna från min gamla iPhone, för i den nya så visas under "hantera lagring" två mobiler, "Den här iPhone" och gamla. Så man kanske borde ta bort säkerhetskopiorna från den gamla… Det borde väl inte påverka den nya?

Niklas
0

#5: Du kan ta bort kopian från den gamla telefonen. Gå till Inställningar > iCloud > Lagring > Hantera lagring. Där ser du dina säkerhetskopior och kan ta bort den du inte vill ha kvar.

christerclaesson
0

#6: Tack Niklas. Har med intresse följt denna diskussion och kunde då plocka bort min gamla iPhone 5. Bytte bort den före jul till en 6:a.

Niklas
0

Vad bra. :-)