Föra över bilder utan iTunes
Alltså varenda gång jag ska föra över bilder sitter jag som ett jävla pucko och inser att min iPhone gör sig bäst insmälld i väggen! …… Hur på enklaste möjliga sätt lägger jag över bilden från telefonen till datorn UTAN iTunes?! Varenda gång sitter jag och googlar i 2 timmar, gråter och svär innan det funkar. Hur seriöst kan Apple vara så fruktansvärt omöjliga?! Det räcker om ni bara svarar på den första frågan. Den andra kan vi ju diskutera någon annan gång kanske….
I have no sympathy for people without empathy

Jag tycker att det är enkelt. Datorn hittar bilderna själv med programmet som används till att ladda hem bilder. Men jag har ju Linux, det kanske är annorlunda med din dator.
Om datorn inte själv öppnar mappen med bilder för att tanka in dem, ansluter man bara telefonen och letar upp mappen där bilderna ligger och för över dem med filhanteraren.
Om telefonen spar bilderna på minneskort kan man använda minneskortläsare för att föra över bilderna.
det har visat sig att det är min telefon det är fel på. Har fått hjälp av Apple support idag :) ibland connectar inte telefonen med datorn och även fast den gör det så säger telefonen att det inte finns några bilder osv.
I have no sympathy for people without empathy