iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2245 ggr
[Saya_nya88]
2015-05-16 12:17
0

Batteritids problem iPhone 5s (?)

Hej på er här inne😊 Jag hoppas att ni kan hjälpa mig här inne. Jag fick en iPhone 5s (? ) av min pappa som han köpt av min storebrors vän. Nu till problemet, batteritiden fullkomligt suger!!! Den har knappt 2 timmar och 23 minuter på standby, om jag stänger ner det mästa , och ännu fortare går det om jag ringer en gång eller går ut på Facebook. Batteriet ska vara ny bytt säger dom, men det verkar skumt tycker jag. Min brors vän säger att batteritiden blev skit efter att dem uppdaterade till iOS 8. 3 Kan detta stämma? Finns det något hopp om att kunna få upp tiden mer? Den går ju knappt att använda som den är nu. Kan det vara värt att prova och bya bateri igen? Mvh Saya

[Jens]
2015-05-16 12:25
0

Niklas som är Sajtvärd här har skrivit en artikel om att förlänga batteritiden. Kanske det kan vara något? http://iphone.ifokus.se/articles/4d713f52b9cb462233055c44-forlang-batteritiden-i-iphone

iMois04
2015-05-16 12:32
0

Min iPad har oxå fått skitdålig batteri tid sen jag uppdaterade den

[Saya_nya88]
2015-05-16 12:42
0

Aha okej, har inte vågat uppdatera paddan (iPad mini) ännu… Den har än så länge ok batteritid fast den är snart 2 år gammal… Fast den har oxå en massa problem, som att FB kraschar några ggr om dagen eller fryser, eller bara stänger ner appen man använder och öppnar en helt annan… Men men …

[Jens]
2015-05-16 13:15
0

Saya. Misstänker att du har iOS 7 på iPad mini där din safari krånglar?  Gå till Inställningar > Safari > och rensa historik och webbplatsdata. Sedan efter det så håll nere hemknappen och PÅ/AV-knappen samtidigt till din iPad mini startar om. Funkar det bättre efter det?

[Jens]
2015-05-16 13:17
0

Jag upplever inte alls en sämre batteritid genom att ha uppdaterat mina enheter till den senaste versionen. Jag rekommenderar er att uppdatera till senaste versionen om ni har iphone 5s. Glöm bara inte att göra en säkerhetsåterställning till iCloud innan ni uppdaterar.

[Saya_nya88]
2015-05-16 14:29
0

#4 Jens Nej min padda har iOS 8.2 (det är 8.3 som jag inte vågat uppdatera till, då jag hört att många fått jätte problem med den) , och det blir ingen skillnad efter att man startar om den. Har inte plats på iCloud för att kunna spara allt (har en 32GB) , utan det sparas på daton. Vill inte betala typ 100 kr i månaden för att öka ut utrymmet på iCloud, och man får bara 9GB där… Paddan har krånglat sedan jag köpte den, men det är krångligt att gå tillbaka till affären då jag inte kan förklara så bra vad som va fel med den ( bor i Japan, är bara på besök hos familjen i Sverige just nu) jag är inte såpas duktig på att prata själv på japanska även om jag förstår det mesta som dom säger.

[Jens]
2015-05-16 14:59
0

jag har inga krångel alls med 8.3 så jag kan inte hålla med de som säger att det krånglar.

Niklas
2015-05-17 08:31
0

iOS 8.3 fungerar bra för mig också. Jag hade däremot en del problem med de tidigare versionerna av iOS 8.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning