iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3772 ggr
Whippet
0

Stöt från iPhone-laddaren

Hej!
Jag satte min mobil på laddning i datorn då jag skulle lägga över lite bilder, då börjar den vibrera och jag får en liiiiten stöt, jag läste att det funnits dom som dött av detta. Men den var inte stor alls bara en liten så jag typ slängde in den i väggen :p Ska man byta mobil nu eller, har ju tittat lite med pappa på iphone 5 och 5s.

Har iphone 4s just nu.

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
0

Har haft den i snart 2 år, köpte den ny.

Niklas
0

Kan det inte ha varit statisk elektricitet från dina kläder? Har du Apples originalladdare?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Bromma6
0

Han hade kopplat till datorn via USB-porten som jag förstod, sannolikt en stöt av statisk eliktricitet, det tror jag också! Inte många volt/ampere i en USB-port.

BTW så har säkerhetskopieringen och överföing till nya iP6an lyckats efter att ha startat iTunes i felsäkert läge. Problemet är nog också att jag lagt in iTunes-biblioteket på extern server via WLAN och där har det nog blivit konflikt med dubbla bibliotek…

Märker det nu när jag försöker Synkronisera båda telefonerna…

Ha en mycket trevlig helg!

/Anders

Niklas
0

Okej. Du med!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Whippet
0

#3 Stöten kom ungefär där apple märket sitter, på höger sida..

Record
0

Kan vara en stationär dator vilken inte är ansluten till jordat uttag, hela chassiet hänger då ojordat och det brukar kännas lite, "darrande", men förmodligen är det statiskt i en del fall.

Whippet
0

#6 Det var en elektrisk stöt, gjorde nästan ont..

Record
0

TS

Det hade varit bättre att du berättat vad du har för typ av dator och anslutning till elnätet. Man kan inte gissa sig till vad som gäller.

Whippet
0

#8 Har stationär dator, USB anslutning.

Record
0

Hur har du anslutet den till elnätet? Måste vara ett jordat vägguttag för datorn. Och telefon ansluten via USB förstår jag. Då får du inga stötar.

Whippet
0

#10 Jag fick ju en stöt, hur kan du då skriva att jag inte fått det?

Blåtummen
0

En strömförande kabel som berörs typ 220 VAC känner man och då reagerat man genom att ta bort fingrarna. Drar man av en fleece över huvudet kan man få en urladdning, i båda fallen brukar man säga: Oj, jag fick en stöt! Skillnaden är att du inte kom i direktkontakt med en stömförande del, utan att du kände en urladdning som utjämnades. Säkerligen ingen fara så kör du vidare med din 4s

Record
0

Fortfarande kan du inte svara hur du har anslutit datorn till elnätet?

Då får du inga stötar om den är riktigt ansluten till jordat vägguttag. Kanske får du ta hjälp av dina föräldrar, att se över anslutningen av datorn.