Underligt utrymme upptaget i iPhone
Har en iPhone 6 guld 64GB, och har en otroligt underlig fördelnings på vad som tar upp plats.
Om jag kollar i "användning" på min iPhone verkar den inte alls hålla med om vad det säger i iTunes. I den står det att jag har använt 54,1 GB och har 1,8GB utrymme kvar. Bilder ska ta mest plats med 37,9GB.
I iTunes står det som ni ser att jag har 5,93GB ledigt. Och bilder ska ta 1,81GB Vart tusan ligger problemet?!
Det här hände när jag säkerhetskopierade och tog bort bilder innan jag åkte till Norge vid midsommar. Då såg allting normalt ut (dvs mina bilder tog mest plats, sen appar, lite övrigt och jag hade typ 25GB plats kvar) men när jag sedan skulle ladda in bilder från Norge när jag kom hem såg det ut som det gör nu. Har inte gjort något annat i Norge än att fota fler bilder.
Du kan se det i din telefon vad som tar plats i din telefon. Om du t ex har Spotify och gett den tillåtelse att spela offline så kan det vara det. Det kan även vara så att du har gamla säkerhetskopior som ligger och skräpar också.
Inställningar > Allmänt > Användning > Hantera Lagring.
Har återställt telefonen och lagt tillbaka min säkerhetskopia så nu ser det ut såhär:
Användning i telefonen:
Ledigt: 8.7GB
Bilder/Kamerarulle: 37.9GB
Använding i iTunes:
Ledigt: 9.01GB
Bilder: 1.80GB
Övrigt: 35.72GB
Det är som att Övrigt och Bilder bytt plats i diagrammet i iTunes?! Superkonstigt.
Problemet är väl inte riktigt att jag känner att utrymmet är begränsat utan att jag inte vet om det ligger några gömda filer eller annat som jag vill få bort. Bilderna gör mig inget då det är det jag mest använder telefonen till :)
Jag har lite samma problem, fast inte på min telefon utan på dotterns. Där är det "annat" som tar hela 8 GB och jag fattar inte vad "annat" är…. Jag har stängt av all säkerhetskopiering förutom kalender, kontakter och påminnelser. Hitta min iPhone är oxå aktiverat, men vad är det som tar plats?
Nu går den inte att uppdatera för det där "annat" tar så mycket plats.
Hon har alla sånadär appar som heter Kik, Snapchat, Whatsapp och Skype - kan det vara något dom lagrar som tar plats?
#8: Kik, snapchat med flera appar kan ta mycket plats efter ett tag. Gå till Inställningar > Allmänt > Användning > Hantera lagring så ser du hur mycket plats varje app tar i iPhone.