Försvunna anteckningar, iphone 5s
För kanske tre dagar sedan gick jag in på anteckningar och såg där stod inga anteckningar. Jag hade många anteckningar varav en del viktiga som nu är helt borta. Innan detta (under loppet om några dagar) har telefonen betett sig konstigt, den har "frusit" och startat om sig själv, och när jag skrev något i anteckningar dagen innan de försvann sparades inte det jag skrev, utan det sparades först när jag hade skrivit om och sparat samma sak flera gånger. Dessutom gick inte notiser att ta bort, alarmet på gick inte att stänga av en morgon, och när jag gick in på bilder kunde jag inte se dom (även fast det fortfarande stod x bilder, x videor). Visst, jävligt irriterande det också, men det värsta är verkligen att anteckningarna har försvunnit. Det känns förjävligt. Jag vet förresten inte ens om händelserna har med varandra att göra, men den har betett sig så konstigt överlag den senaste veckan att det känns som att de borde vara sammanlänkade på något sätt.
Jag har såklart googlat mycket men har inte hittat något som fungerar. Läste någonstans att anteckningarna inte bör vara borta, utan att jag bara inte kan se dem. Däremot har jag (av någon anledning??) inte säkerhetskopierat telefonen via iTunes en enda gång under de tre åren jag haft den, och den är inte synkad med något annat (stod att man kan hitta dom via mail om telefonen är kopplad till yahoo eller något sådant?). Den enda säkerhetskopian jag hittade på en gammal dator var en från augusti 2013 när jag inte ens hade den här telefonen.
Betyder det att de borta för gott? Skulle också gärna vilja veta varför de över huvud taget har försvunnit och hur de bara kan försvinna helt av sig själv?

Jag har råkat ut för samma, krångel med tel och alla mina inlägg i min kalender försvann. Jag har letat förtvivlat men har inte funnit något av det förlorade, lärt mig läxan, kopplat mig vidare numera så allt sparas i "molnet".
Jag har haft "experter" till hjälp Apple s egna tekniker bl.a. men ingen kan förklara vad som hände under den natten, skulle du få hjälp så vill jag gärna veta hur du ev kan återställa dina saknade anteckningar.
Önskar dig lycka till
@Tokyo Hade du ingen synkronisering av din anteckningar ex till gmail kontot som miail- så fort du gör en anteckning / ändring i den. iCloud är också en variant fast inte lika smidigt. Sedan gör jag backup ytterligare vid månadsskiftet till 1Password som just anteckningar. Du har med andra ord inte markerat i inställningar - Telefon eller iTunes - att just anteckningar skall sparas vid en Återställning / precis som med ev musik och appar.
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
#2 Exakt hur kollar man det (vad trycker man på för att komma dit i inställningar)?

Nej, jag hade ju inte det men blev ju vis av skadan så numera skall det gå rätt till,
#3: Inställningar > iCloud. Där ska Anteckningar vara valt. Sen kan du gå till Säkerhetskopia på samma ställe och se till att det är aktiverat.
#5 Jag har inte haft ett iCloud-konto förrän nu, och om jag har det har jag varit omedveten om det och aldrig använt det. Inget har alltså sparats någonstans, verkar det som.
Okej, det var ju synd.