Problem med iPad
Hej allihopa :) Förr hade jag problem med min iphone och nu med iPad :( måste ha himla otur till Apples produkter ://
Köpte min iPad i oktober 2012 och det funkade helt ok med allt (det är den *nya ipaden* -alltså den som gick ut i våras) men nu oftare och oftare har jag problem när jag surfar på nätet:
om jag är inloggad på nån sida, tex. forum och skriver inlägg så i samma stund som jag vill skicka den iväg så paddan loggar ut mig och jag måste logga in på nytt, skriva inlägg från början försöka skicka den igen och…är igen utloggad - den better sig som om den har aldrig fattat att jag har loggat in på sidan
när jag försöker byta till en ny sida, eller bara trycka på nåt - så paddan reagerar inte, jag trycka 10 ggr om och den funkar inte
ibland när jag vill läsa nåt på paddan som är ute på nätet - då laddar den inte hela sidan, texten är helt fel med stora vita områden på, eller sidan visar sig helt konstigt
ofta händer det att när jag kommer in på ny sida så den laddar ny sida på den gamla sida så att båda sidor syns samtidigt
den ofta tappar bort wi-fi signalen också trots att jag sitter nära routern och pendlar mellan 3G och wi-fi eller stänger internet helt…
har nån upplevt samma problem med sin padda? vad kan det bero på? Jag har den nyaste uppdatering av iOS kan jag tilläga, så det borde inte bero på gamla versionen…
Tacksam för svar och tips :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Har du provat om det blir likadant om du använder en annan webläsare än Safari? Exempelvis Chrome.
#1 nej, faktiskt inte. Tack för tips ska prova idag och kolla om det blir nån ändring :)
Jag håller tummarna.
Tyvärr så problem återkommer även på chrome :((( det blir nog att reklamera ipaden…
Kan du prova om det är likadant ifall du ansluter till ett annat trådlöst nätverk?
Är det en iPad med 3G-kort alltså? Hur går det i så fall om du stänger av WiFi? Är det någon skillnad?
Det är iPad med 3 g dock ingen skillnad om jag stänger av wifi eller använder annat nätverket :/
I så fall är det nog som du skriver, att det är dags att besöka en Apple-butik.
Hej, Jag har också haft liknande problem med min iPad sen den var ny. I mitt fall handlar tydligen om att mina användarnamn, lösenord, e-postadresser och Apple-ID hackats. Logga ut från alla ställen med ditt Apple ID, som AppStore, iCloud, FaceTime osv. En hel del problem försvann när jag gjorde det. Kalle.B