iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 671 ggr
Kasp
0

Iphone stänger av sig, hjälp snälla

Min iphone 5s har i några dagar stängt av sig helt plötsligt. Ibland startar den om sig och slutar inte, ibland visas en vit skärm, ibland en svart skärm med röda ränder och ibland lyser den grått. Den är relativt ny, cirka 1 år och används mycket försiktigt. Aldrig tappad. Har anslutit den till datorn där den sagt (minns inte exakt) men att något var fel ich att jag skulle prova uppdatera vilket gjordes. Därefter stod det att det var fel och tvingades återställa. Efter ett tag kom problemen tillbaka och har provat återställa igen (tillochmed som ny iphone) men den fortsätter. Främst har den blivit knäpp när jag spelat hayday så jag tog bort den appen men nu visade den nyligen vit skärm igen. Men hayday är typ omöjligt att spela för den stänger av sig ofta då. Någon som vet vad som är fel och vad jag kan göra? Har inte råd att lämna in den och inte möjlighet att vara av med den heller så kan inte lämna in den på lagning. :(

Kasp
0

Nu gjorde den precis nyss så igen och så stod det en symbol att sätta in den i datorn och koppla till iTunes för en restore. Så jar det blivit en gång innan.

Niklas
0

Du kanske ska prova att Kalibrera batteriet.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Kasp
0

Hur?

Niklas
0

Så här kalibrerar du iPhones batteri. 1. Ladda ur batteriet helt så att iPhone stänger av sig. Snabbast går det om du strömmar film via nätet med högsta ljusstyrka på skärmen. 2. Ladda iPhone till 100 procent och därefter ytterligare minst ett par timmar. 3. Gör en Omstart av iPhone genom att hålla in hem-knappen och av-/på-knappen tills Apple-loggan visas. 4. Gör om 1 - 3 ytterligare en gång.

Kasp
0

Kan det verkligen vara batteriet? Den stänger av sig även. Id batteri 100% och även om den suttit på laddning

Niklas
0

Det är därför jag föreslår kalibrering. När styrenheten är kalibrerad kan den tolka batteriets laddningsnivå fel.