iPad uppdatering
Uppdaterade min iPad igår till senaste, nu sjunker batterinivån ooootroligt mycket fortare trots inga andra ändringar. Har till och med färre appar igång men det drar väldigt mycket. Någon mer med samma upplevelse? Vad kan man göra åt det? Har inte heller bluetooth igång.
Japp, samma här på iPhone 6s+
Har med den nya uppdateringen att göra. Apple lär lösa det rätt snabbt🙂
Samma hos mig med i iPad åtminstone.
Ah men vad skönt att det inte bara är för min. Så trist att batterinivån bara helt plötsligt rinner iväg. :(
Skönt att läsa att jag inte är ensam om detta. Har knappt aldrig varit illa ute på kvällen med lågt batteri men nu är det mer regel än undantag. Har inte märkt samma på min iPad men det kan bero på mer oregelbunden användning.
Hoppas verkligen att Apple kan fixa till detta inom kort.
Någon här som kontaktat Apple?
Apple vet garanterat om det. Det brukar vara så i början av nästan varje ny iOS-version.
Det brukar normaliseras efter några dagar. Mycket skall indexeras i början vid en stor uppdatering. Har inte märkt ngt nu efter 3-4 dagar. Allt är normalt igen. iPhone 7 och iPad Pro 12,9”
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
#9: Indexeringen sker av sig själv och slutar när den är klar. Har du mycket att indexera tar det längre tid..
10 Det är så dåligt! Har fortfarande uselt batteri nu. Innan uppdateringen var det jättebra.
#12: Då får vi hoppas att de löser det i iOS 11.1 som borde dyka upp inom kort.
13. Ja verkligen!
Jag har betan på min iPhone och de släpper beta efter beta. Tycker batteritiden förbättrats men det kanske är ren inbillning.
Jag skaffade en iPhone 7 i samma veva som jag uppgraderade iOS:en och det är verkligen extremt mycket sämre batteritid. Rätt skönt att höra att fler har samma problem, för jag blev lite oroad att 7an skulle ha markant sämre batteritid än 6an som jag hade tidigare. Hoppas på nästa uppgradering då!
Nu har jag gjort den nya uppdateringen men märker ingen förbättring alls i batteritid. Snarare är det ännu sämre. :(
Som jag nämnt kör jag på betan, varje som släpps. Tycker batteriproblemet blivit mindre, men jag har en iPhone 6s+ och batteritiden på plusversionen är ju ofta bättre än t.ex en vanlig 6s.
Uppdaterade till senaste betan igår kväll.
Jag upplever inte att min batteritid är något problem längre.