iPhone iFokus

iPhone

Etikettinställningar
Läst 34144 ggr
The Idizen
42

iPhone ringer folk av sig själv

Min mobil är helt konstig den har någon VoiceOver eller ngt.. Nyss ringde den min farfar och i går min kompis av sig själv. Snälla hur får man bort detta?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Niklas
20

Välj Inställningar > Allmänt > Lösenkodslås och avaktivera Röststyrd uppringning till att börja med.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

perjoh
1

Jag råkade precis ut för detta när jag satt framför teven, gissa om jag blev förvånad när jag själv inte sagt ett knyst. Uppdateringen till iOS 7 har verkligen gett överraskande inställningar både här och där.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

#2: Har du röststyrd uppringning aktiverad?

perjoh
0

Jag har aldrig haft röststyrning aktiverad, men den aktiverades när iOS 7 installerades, även frugans telefon hade den aktiverad efter uppdateringen. Så det är nog värt att uppmana alla som uppdaterat sina telefoner att kontrollera den här inställningen för den är inte lätt att hitta. Jag hade röststyrning aktiverad på min GPS i bilen, den kunde börja bläddra hej vilt bland menyerna när jag var ensam i bilen, ingen radio på så röststyrning är något jag inte gillar.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Bastugurkan
55

Har samma problem, och min långa stubin till trots håller jag på att bli fullständigt vansinnig. Min telefon( iphone 5 s) ringer upp olika nummer ur min kontaktlista när jag har headsetet inkopplat. I gamla iOS kunde man göra som tidigare stått här på sidan gå till inställningar>allmänt>lösenkodslås>slå av röststyrning… Men i nya ios7.1 kommer man aldrig fram till lösenkodlås>slå av röststyrning… Den funktionen finns helt enkelt inte…. Jag vill INTE att min telefon ringer upp nummer utan min vetskap!

Måste vara massvis med användare som rasar över detta. Likaså musikspelare som heller inte går att, som förut stänga ner programet, för att slippa att det går igång i tid och otid…. Helt galet!😕

Apple, LÖS PROBLEMET NU!

Gunnar Mannervik
0

Jag har exakt samma problem med min iPhone iOS11.4.1 och kan inte hitta "slå av röststyrning.

Niklas
1

#6: Prova Inställningar > Touch ID & lösenkod och avaktivera Siri.