iPhone iFokus

iPhone

Etikettinställningar
Läst 1537 ggr
DesK
1

Skicka bilder i sms?

Idag blev jag med en iPhone 8 och vi har fixat och trixat. Nyss uuptäckte jag att jag bara kan skicka bilder i sms, till andra iPhones, inte till t ex samsungmobiler. Hur åtgärdar jag detta problem?

/Désirée

kattöga
0

Kör WhatsApp istället. Då kan du även ringa gratis till dina kontakter som har Whats App. Och bilder kan ni skicka till varandra hur mycket som helst.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

DesK
0

Problemet är att jag har vänner som inte kan, eller vill byta till någon annan meddelandeapp.

/Désirée

Stallmima
0

Om du har facebook kan du skicka på messenger

kattöga
0

#2 jag förstår…

Själv använder jag mig av "Messages för webben" (Android Messages) när jag sitter vid datorn. Kanske finns det något motsvarande för iPhone som du kan använda?

Edit: Det tycks finnas motsvarande sms-program för iPhone.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

johan
3

Bilder skickas inte som SMS utan som MMS. Gissningsvis har du inte fått rätt inställningar från din operatör. Kolla med din operatör så ordnar det sig nog. Behövs ingen speciell app för det.

Mvh // Johan

Niklas
1

Det kan också vara att du inte har MMS aktiverat i inställningarna. Titta i Inställningar > Meddelanden >MMS-meddelanden.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

DesK
0

Niklas precis så var det och jag hittade det alldeles själv 😃

/Désirée

Niklas
0

Bravo! :-)

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning