Ändra volymen på väckarklockan
Hej! Jag skulle vilja sänka volymen på väckarklockan i min iPhone utan att sänka volymen på ringsignalen. Jag har provat att dra ner volymen när jag väljer alarmsignal, men när klockan ringer så är det ändå hög volym. Någon som vet om det går att ändra bara väckarklockans volym?
Prova att gå till Inställningar > Ljud och haptik och stäng av Ändra med knappar. Det gör att knapparna på sidan styr volymen för allt utom notiser och ringsignal.
Tack Niklas, vad bra, det ska jag prova!
Nope, det funkar tyvärr inte🙁 Ändrade till lägre volym när jag ställde väckarklockan men det är ändå högt när alarmet ringer.
Jaha. Hoppas någon annan vet om det går.
Tack iallafall😊
Ett annat alternativ är att ladda ner en alarm-app, då kan man ställa ljudet separat i de flera av de olika apparna.
Jag använder dock ingen alarmapp så jag har ingen att rekommendera, men sök alarm i App Store.
Jag sänker själv alltid ljudet på tfn inför natten så då är det lagom volym för larmet också så jag har inget problem med det. Men konstigt är det…
Har även sett förslag om att spela in eget larm/ljud/musik där man dragit ner volymen, då blir det en låg uppspelning även på hög volym (och på längre volym hör man kanske inte alls).
mvh Martin
#6: Du skriver att du sänker ljudet på natten. Använder du inte Stör ej-funktionen som gör det automatiskt?
Jo, men har man inte skruvat ner volymen så dundrar väl alarmet på för fullt? Samt så har jag en del favoriter som går igenom stör ej-funktionen och då vill jag inte vakna till full volym på de heller. :)
mvh Martin
Det stämmer.
Egentligen är det en rätt kass grej, att man inte kan ställa ringvolym och alarmvolym var för sig i en så pass modern telefon - eftersom att det går via appar och annat så lär det ju inte vara någon jättegrej egentligen.
mvh Martin
Jag har testat ett par appar varav en verkar funka bra och man kan ha låg volym. Så långt allt bra. Men man kan inte ha stör ej aktiverat för då hör man inte alarmet. Hur tänkte dom där? Stör ej har väl de flesta aktiverat på nätterna eller?😂 Om någon har tips på en bra app som funkar med stör ej så tas det tacksamt emot!