Kan inte använda webbläsaren
Hej,
Vet inte om det här är rätt sida att fråga på men jag testar. Det är så att jag inte längre kan använda min webbläsare. Varje gång jag går in på safari (har även testat annan webbläsare) och söker på något står sidan bara och laddar och meddelandet "Den är webbsidan uppdateras eftersom ett problem inträffade" poppar upp. När jag ska in på appar som är beroende av webbläsaren (som mailen) så blir det svart och den stängs ner. Andra appar som snapchat, instagram osv fungerar utan problem, så det är inget fel på internet.
Kan det bero på att jag inte gjort en Programuppdatering på länge? Har duckat den ett tag nu. Men jag kan inte göra den nu heller för varje gång jag klickar på programuppdateringar inne på inställningar så stänger appen ner som med mailen. Har redan testat att rensa all historik, rensa inne på inställningar, startat om mobilen osv men inget fungerar.
Vad kan man göra för att fixa det? Tacksam för all hjälp!
Du måste göra en hard reseat. Återställning där din apparat får ”lägga allt på plats” Lite olika beroende på vilken modell du har - vilket du inte skriver. En uppdatering skall också göras. Vilken går heller inte att säga eftersom det inte framgår vilken iOS du har. Vad gäller Återställning finns det beskrivet på Applles hemsida - men det kanske inte hjälper om du inte kommer ut på internet.
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
#1 Okej tack för hjälpen! Har en iphone 6 och iOS 11.3.1. Angående iOS så står det dock också att iOS 12.1.4 används när jag är inne på lagringsutrymme men när jag kollar på informationen om mobilen så står det iOS 11.3.1. Hemsidan kan jag komma in på genom datorn så det är inga problem. Men när man gör en hard reset betyder det då att allt på mobilen försvinner? Antar isf att det är bra att jag gör en säkerhetskopiering innan jag gör en hard reset?
#1 Juste tänkte också fråga om det är garanterat att detta kommer funka? Eftersom ifall jag skulle göra en hard reset och allt försvinner men jag ändå inte kan använda webbläsaren så betyder det ju att jag loggats ut från alla appar som kräver webbläsaren för att logga in och därför inte kommer kunna använda dem.
Se till att göra en säkerhetskopia till åtminstone iCloud innan du gör en Återställning. Då kan du återställa telefonen till säkerhetskopian och få tillbaks alla appar, inställningar och data som de var innan.