iPhone iFokus

iPhone

Läst 2202 ggr
Efva
0

Problem med iOS15 på iPad

Jag har tyvärr uppdaterat min iPad till iOS15.2 (från 14.8). Mitt stora problem är att jag inte kan klicka i popupfönster.

Skulle göra en beställning nyss och betala med Klarna faktura (som jag alltid gör och som är förkryssat), skickas då vidare till att öppna Bank-ID, och där kommer problemet. Jag kan inte klicka på öppna, utan hamnar nånstans utanför, viket gör att fönstret stängs.

Har försökt att starta om och även hard reset, men problemet kvarstår. Samma sak med en annan tjänst jag använder, där måste jag klicka ca 2 cm ovanför det jag vill klicka i, för att hamna rätt.

Dessutom är ikonerna på hemskärmen ihoptryckta, oavsett om jag har valt små eller stora ikoner i inställningar. Marginalerna är desamma, oavsett storlek på ikonerna. Outnyttjat utrymme alltså.

Nån som stött på samma problem och hittat en lösning? Ångrar mig bittert att jag uppdaterade till 15 istället för att ligga kvar på 14.8. Ska kolla när jag gjorde senaste kopian, och i värsta fall får jag väl återställa. Om det går?

Håller tummarna för att någon kunnig härinne har en lösning på mina iOS15-problem.

Efva
1

Hittade 6 dagar gammal artikel i MacWorld nu. Det är tydligen kört att gå tillbaka till 14.8, men man jobbar redan på 15.3. Så det är väl bara att vänta och se om nästa Version rättar till mina problem.

Kom på en sak till som strulat: när jag skickat iMessage, så ser jag i iPhonen att det blivit levererat/läst, men det finns ingen notering under meddelandet i iPaden (som det alltid gjort tidigare, oavsett från vilken enhet jag skickat meddelandet).

Börjat tröttna på alla Apples uppdateringar, men jag antar att det inte är bättre med Android heller?

johan
1

#1: Skulle du föredra att köpa en telefon som aldrig fixade säkerhetsproblem eller gav dig nya funktioner så du var tvungen att betala för en ny telefon för att få en ny mjukvarufunktion?

Mvh // Johan

Efva
1

#2: Jag skulle föredra att få uppdateringar som inte försämrar…. det är inte första gången som Apples nya uppdateringar har inneburit försämringar. De släpper tyvärr ut sina nya versioner lite för snabbt ibland…

Niklas
0

#0: Uppfattar jag dig rätt att problemet visar sig i Safari?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Efva
0

#4: Ja, det stämmer.

Niklas
0

Jag antar att din iPhone inte har Jailbreak. Stämmer det? Har du några tillägg installerade i Safari?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning