iPhone iFokus

iPhone

Etiketter: frågor-och-problemlösningiosfoto-filmiphonebildericloud
Läst 723 ggr
Nannah
1

Överföring av många (!) bilder från iPhone

Hej!
Jag tänkte överföra mina bilder på iPhone 6 till min dator. Allt annat på telefonen tänkte jag behålla.
Så som mejl, sms, appar och kontakter. Detta hade jag tänkt göra innan jag överför min data till min nya iphone 13 pro. Bilderna kommer sedan raderas från iPhone 6.

Nu till det svåra… jag har under åren lyckats ha 24 000 bilder och 1000 videor (!!!) på min iPhone 6. Ja. Ni läste rätt!
Jag är en sådan som sällan raderar bilder på min iphone (får skärpa mig) dessutom är mitt iCloud fullt.

Hur överför jag alla dessa bilder på ett säkert och smärtfritt sätt?
Via usb-dator eller något annat?
Har en extern hårddisk.

Tack för hjälpen!

• Redigerat 2022-08-28 16:24 av Niklas
johan
2

Använd USB-sladd till datorn. Du kommer få upp en ruta på telefonen där du behöver bekräfta att du litar på datorn. Sedan kan du använda program och importera på samma sätt som man gör med vilken digital-kamera som helst.

På Mac använder du appen Bilder. På Windows tror jag den heter Foton.

Mvh // Johan

Niklas
0

#0: Har det löst sig?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Nannah
0

#2: Tack för att du checkar hur det går, Niklas!

Jag har kört tipset som #1 Johan, gav. Dock har jag börjat få meddelanden om att min onedrive samt kapacitet (minne) på datorn är full.
Som sagt, har massvis med bilder och filmer - det är en jobbig process!

Försöker nu föra över dem till usb istället för direkt till datorn. Men minnet börjar svacka där med.

Har börjat ta bort de filer jag inte vill ha på iCloud (hemsidan) och laddar ned de filer jag vill ha till usb.

Finns det andra tips, tar jag tacksamt emot det!

Martin
0

Tipset verkar vara större lagring, att saker börjar bli fullt visar ju bara att tekniken du har valt fungerar bra för att kopiera saker.

Största 6:an är väl 128GB (tror jag?) så det är vad du behöver ha ledigt om din telefon är full.

Är du säker på att bilderna du ser på din telefon ligger på telefonen och inte i iCloud?

mvh Martin

Niklas
0

#3: Köp externa hårddiskar. De är så billiga att du kan få en på 4 till 5 terabyte för runt tusenlappen. Det är ingen idé att snåla på lagringsplats.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning