Vad använder ni för hörlurar när ni lyssnar?
Har med tvekan köpt trådlösa hörlurar - vet att risken är stor att jag förlägger någon del.
Vad har ni för hörlurar eller använder ni inga alls?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag har testat ganska mycket, men kommit fram till vad jag gillar bäst nu.
Jag har ett par AirPods Gen 3 och ett par Sony Noice Cancelling WH-3000XM3. Sony-lurarna täcker hela öronen och är brusreducerande. Så skönt i kollektivtrafik, på kontoret, eller i andra miljöer med mycket bakgrundsljud.
AirPods är enklare att ha med sig och skönare när man promenerar eller tränar. Äldre AirPods är nästan lika bra och billigare, så möjligen mer prisvärda. Jag gillar dock det bättre ljudet i Gen 3. Gen 3 fungerar dessutom med "Find My", så man kan pipa på dom även när lurarna är i caset.
Jag hade också Airpods Pro, som sitter tightare och har skaplig noice cancelling. Jag fick dom aldrig att sitta kvar bra i öronen och störde på att jag hörde min puls så mycket, så dom fick gå i arv till min fru.
Mvh // Johan
Jag uppskattar verkligen dina kommentar - det är då iFokus är som bäst.
Tyvärr är det ju så att bra ljud kostar mitt val blev en JBL Harman-produkt med aktiv brusredusering.
Håller med om pulsen - att den kan låta en del.
Har inte riktigt lärt mig allt utan första steget har varit att lära mig hur både caset och lurarna ska laddas.
Jag vaknade andra dagen med nackvärk och det visade sig att jag somnat med dom i öronen - en var kvar.
Find my-funktionen har jag tränat på när jag skaffade en ny telefon.
Nu har jag en tolva och en åtta som pingas på rätt så ofta så finns det både findfunktion på caset och respektive lur skulle det vara ett stort steg framåt.
Får se om det blir några AirPods i framtiden för oavsett är ljudet så mycket bättre redan med mitt budgetalternativ jag valt nu.
Stort tack för personlig utvärdering.
JBL verkar vara populära val på jobbet för bättre ljud i videomöten.
Mvh // Johan
AirPods PRO eller JBL tune 510 BT (de är on-ear)
/Fia ☁️
Jag har haft hörlurar dom knäckte jag när jag låg i sängen
#5: Det är tråkigt när det händer.
#4: Är du nöjd med dom eller är ngn att föredra?
#7 tycker mycket om båda. Men mikrofonen är bättre i JBL enligt min bästa kompis.
Älskar brusreducerande i AirPodsen 😊 och de har bra batteritid båda 2.
/Fia ☁️
#8: Tycker tyvärr också att mikrofonerna i AirPods är rätt dåliga. Och då är jag ändå stort Apple Fanboy.
Vet inget om JBL dock.
För videosamtal tycker jag mikronerna i min external Logitech-kamera är bäst.
Mvh // Johan
De senaste ganska många åren har jag bara använt ett par Bose QuietComfort 35. De var väldigt dyra när jag köpte dem (runt 4.000 kronor), men de är de bästa lurar jag har haft.
De täcker hela öronen och har dessutom brusreducering som tar bort en väldigt stor del av ljudet från omgivningen. De är inte bara ett par hörlurar. De fungerar nästan som ett eget rum som jag kan bära med mig. Jag kan använda rummet för att sitta enskilt och jobba, för att prata länge i telefon utan att bli störd eller behöva hålla i en lur, och jag kan använda dem för att få riktigt bra ljud när jag lyssnar på musik eller ser på film. Dessutom brukar jag använda dem som hörselskydd när jag sågar med motorsåg eller gör andra högljudda saker. På vintern skyddar de öronen mot kyla när jag är ute.
Med tanke på att lurarna skapar min egen privata plats var jag än befinner mig har jag kommit att betrakta dem som en av mina bästa prylar, vilket gör dem väl värda sitt pris. Det visste jag inte från början när jag köpte dem i ett utbrott av frustration. 🙂
Nyligen köpte jag nya kuddar eftersom de gamla hade börjat falla sönder. Jag brukar också använda tygöverdrag till öronkuddarna för att dels skydda dem och dels undvika att bli svettig runt öronen när det är varmt eller om jag har dem på mig många timmar i sträck.
Nackdelen med lurarna är också en del av fördelarna, storleken. De är inget man har under mössan eller stoppar i fickan. De är stora.
Emellanåt är jag nyfiken på Apple AirPods. De är små och smidiga. Jag gillade Apples EarPods tidigare och sladdfriheten är skön. Jag tycker dock att de är för dyra att köpa utan att ha testat dem först.
Jag har använt Sony WH-1000XM, först gen 3 och nu gen 4. Enda anledning till uppgradering var att ett av barnen så gärna ville ha Noice Cancelling-lurar, så jag passade på att ge mig själv ett par nya.
Gen 4 är i princip exakt samma lur, men har två tillägg som jag verkligen uppskattar mycket.
- Parkoppla med två enheter samtidigt så det blir supersmidigt att ha samma lurar och växla mellan iPhone och dator.
- Dom pausar musik när man tar av lurarna och stänger av sig själv efter en tid utan att man har dom på sig.
Det finns också en helt ny Gen 5, men dom är dyrare och jag uppfattar att dom är mindre praktiska, så att Gen 4 blev billigare passade mig utmärkt.
Mvh // Johan
Paus och självavstängning låter bra. Det skulle jag vilja ha. Mina Bose kan anslutas till tre enheter som man kan växla mellan. Det är rätt bra. Först tänkte jag skriva att jag inte använder den funktionen men sen insåg jag att det gör jag visst, men den är nästan sömlös så att jag inte tänker på det.