iPhone som flyttbar disk?
Min iPhone 3GS visas inte som flyttbar disk när jag ansluter den till datorn. Jag har iTunes installerat. Där hittar jag ingen inställning för detta.
Någon som vet vad jag kan göra?
Det verkar faktiskt vara skillnad på iPod och iPhone i denna bemärkelse. Så fort jag har tagit bilder med kameran så dyker den upp som en kamera i Utforskaren för mig, men inte annars.
En variant kanske är att använda Drop Box. Då väljer du mappar på datorn som ska synkas till Drop Box och det finns en iPhone-app för att komma åt dina filer på Drop Box.
Gissar att Apple tycker man ska använda Mobile Me och därför finns inte funktionen att ha telefonen som flyttbar disk kvar.
Mvh // Johan
Tyvärr går det inte att lägga bilder och filmer tagna med kameran i iPhone i Dropbox. Det är egentligen det jag är ute efter, att få bilder och filmer i iPhone till datorn.
För ren synkning, ungefär som med Dropbox, använder jag FileMagnet. Det funkar mycket bra. Tyvärr klarar inte det heller synkning av bilder tagna med iPhone.
#2: Fast dom bilderna kommer jag åt som vilken kamera som helst. Fungerar bra med Picasa, Utforskaren, etc.
Tror inte jag gjort något speciellt för det.
Mvh // Johan
Nu först har det fungerat! Jag vet inte vilken gång i ordning det är jag försöker. Äntligen. Den frågade om jag ville importera bilderna och så gjorde den det. Lysande!