Byta batteri?
Är det bara jag som tycker att batteriet är lite i värsta laget?
Nyladdad telefon, tre samtal senare är den nere på 50% (om de nu inte var mindre).
Känner att jag får ladda den varje morgon/natt för att inte riskera att den dör under dagen. Går det att byta batteri själv?
Upplever ni det alla det så, eller är det bara jag som fått tag på ett måndagsexemplar var beträffat batteriet?

Om du bara ringt tre samtal och sedan inte använt några som helst app:ar så känns batteriet i värsta laget. För jag antar att samtalen inte varat i flera timmar.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Låter som ett kasst batteri tycker jag. Jag laddar min 1 år gamla telefon varannan till var tredje dag såvida jag inte lyssnat på musik hela dan eller spelat mycket spel.
Jennie
Oj, ja det var lite skillnad.
Har hört ryktas om att tre byter ut en del hårdvara i sina telefoner… 
Min iPhone köpte jag genom Telia i Danmark (jobbar i Danmark och har bott där) så min iPhone är liksom "naken" den har inget som hör till en specifik operatör utan när jag hade låst upp den (lagligt) så hade den kunnat komma ifrån vart som helst. Har 3 lagt till 3 explorer och sånt i sina iPhones?
Jennie
3 explorer? nepp, jag ser inget sådant här.
min är sedan oktober -08 och jag laddar i snitt var tredje eller fjärde dag

Oj! Hur kan ni ladda så sällan? Jag får ladda min MINST varje dag och ofta dör den på dagarna med. Är dock inne en hel del på nätet men jag kan exempelvis inte lyssna på för mycket musik om jag vill att den ska hålla under dagen.. 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Jag tror det gör väldigt stor skillnad hur man använder telefonen. Skärmen drar gissningsvis mer ström än musik så om man spelar mycket eller surfar går det nog åt rätt mycket batteri.

#8 Stämmer det där? För när jag använt RadioScanner så har det gått åt mer kraft än när jag använt iPod på iPhonen. Visserligen har jag inte kört RS i bakgrunden utan bara stängt på "skärmlåset".
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Vad är RadioScanner?
#8 jo det stämmer nog mycket bra det där. Försökt att inte använda applikationerna och surfa lika mycket sen jag laddade den igår morse och batteriet är nu på 57%. :P

#10 det är egentligen bara en helt onödig app som kan vara trevlig att lyssna på när man inte orkar lyssna på musik. Streamar typ polisradio etc.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#12: Okej. När jag tittar hur länge mitt batteri räcker för olika typer av användning står det:
Musik: 21 timmar
Surf: 3:31 timmar
Video: 7 timmar
Taltid: 3:30 timmar
Tycker också batteriet är rätt så svagt, nog för att jag använder min iPhone dygnet runt så tycker jag det är rätt irriterande att behöva ladda den fullt varje dag, det sliter ju ännu mer på det, min gamla SonyEricson klarade sig ett par dagar och då användes den ändå flitigt.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Det är väl förståeligt att olika funktioner har olika energiåtgång eller tycker ni inte det?
Självklart men just därför så tycker man att Apple kunde lagt ner lite mer jobb på batteriet.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Problemet är nog delvis storleken. Ett kraftigare batteri tar mer plats och jämfört med många andra är iPhone stor.