iPhone iFokus

iPhone

Etikettutveckling
Läst 1967 ggr
Niklas
0

Utveckla iPhone-applikationer

Är det någon här som har utvecklat iPhone-applikationer? Jag är lite nyfiken på hur det går till. Kan man utveckla dem direkt i Apples utvecklingspaket eller behöver man ha en utvecklingsmiljö som C# också?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Zpookey
0

Jag pysslar lite med det.
Allt du behöver finns i ett och samma utvecklingspaket från apple.
Den senaste betan har förutom en iPhonesimulator även en iPadsimulator inbyggd så att man kan se hur applikationen beter sig direkt på datorn.

Det är gratis att ladda ner utvecklingspaketet från Apple och börja att göra applikationer, men du kan bara köra applikationerna på simulatorn och inte på din iPhone.
Vill du kunna testa det på en riktig iPhone måste du betala en utvecklarkostnad som ligger på c:a 700:-/år, men detta gör också att du kan ladda upp dina applikationer för försäljning på Appstore.

Tänk bara på att utvecklingspaketet endast finns för Mac och någon PC-version kommer nog aldrig att komma.

Niklas
0

Aha, där krävdes det en Mac igen. Rätt som det är måste jag väl ha en. Glad Tack för ett bra svar!

korseett
0

kanske på gång en ifokusapp? Skrattande

Niklas
0

#3: Det hade jag inte varit rätt person att bygga, men jag skulle gärna vilja ha en. Glad

johan
0

Jag med, men för iFokus del blir det nog en webbapp. :)

Mvh // Johan