iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2811 ggr
sturee
0

Problem med synkning av iPhone

Min sambo köpte också en iphone igår och nu när han kopplar in den i datorn så står det såhär:

"Denna Iphone kan inte användas eftersom krävd programvara inte är installerad. Öppna i I tunes- installeraren och ta bort i tunes. Installera sedan om i tunes."

Han har tagit bort och installerat om flera ggr men de fungerar inte. Han kan inte göra något i telefonen utan när man startar upp den så är det en bild på usb kabeln och en pil till iTunes på skärmen…

Någon som har någon som helst aning om vad som kan ha hänt och hur han går till väga?? Han råkade ta ut sladden en gång utan att mata ut den så att säga men det kan väl inte bero på det?

Niklas
0

Synkar ni mot samma dator eller olika?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

sturee
0

Samma. Glömde säga det med hatt han gjorde en Återställning av telefonen oxå. utan att ha datorn inkopplad de var efter de medelandet kommer när man kopplar in den till iTunes.

Niklas
0

Jag är inte säker på att iTunes kan Synka två olika telefoner med samma inloggning. Man sätter ju upp ett konto i iTunes. Har ni satt upp konton för båda telefonerna?

sturee
0

Ja vi har två konton. Vi har fått igång telefonen nu med en annan dator. men nu kommer vi till nästa problem jag vill låsa upp den med blackra1n men firmware är ju 3.1.3 och blackra1n stödjer ju inte det. måste försöka få tillbaka de gamla 3.1.2. för datorn bara streakar när jag försöker lägga in det nu!.

johan
0

Det går bra att Synka flera telefoner och ipods med samma itunes-konto.

Mvh // Johan

Niklas
0

#5: Det visste jag inte. Jag trodde den höll koll på telefonerna.