iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 2934 ggr
korseett
2010-02-07 00:27
0

Tips på larm?

Jag skulle behöva en app där jag kan ställa in olika saker som när medicin ska tas och annat och som larmar vid vissa tider. Tex en tablett som ska tas kl 8, 15 och 20. Jag tycker att den medföljande klockan är bökig eftersom jag då får göra en larmning per klockslag

Nån som vet?

Niklas
2010-02-07 10:52
0

Är det samma tider varje dag? I så fall skulle jag nog ändå använda den inbyggda klockan som jag tycker fungerar riktigt bra. För att en annan klocka ska fungera måste du ha den igång hela tiden och det betyder att du inte kan göra andra saker.

Med den inbyggda klockan kan du namnge varje tidpunkt, exempelvis efter den medicin du ska ta.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
2010-02-07 11:00
0

Tycker också den inbyggda fungerar bra. Om du gör tre larm och väljer att den ska upprepas varje dag och ger den bra namn är du klar.

Som Niklas säger måste det vara den inbyggda klockan du använder eftersom du annars måste ha alarm-appen igång hela tiden och då kan du inte använda telefonen till annat.

Mvh // Johan

korseett
2010-02-07 13:23
0

aha så det funkar så med externt klocklarm. Ja det är samma tider varje dag. Ja då får jag fortsätta med den inbyggda istället. tack för hjälpen killar!

Ritva
2010-02-07 14:36
0

Kan det inte va så att grabbarna ovan menar kalendern?? Lägg in tiderna du ska ta medicinerna och sen välja påminnelse dagligen. Inte klockan!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Niklas
2010-02-07 15:07
0

#4: Nej, jag menar klockan. Man kan välja att det ska upprepas dagligen eller bara vissa dagar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ritva
2010-02-07 18:44
0

Okej har inte satt mig in i klockan så mycket än. Men kalendern kan nog funka också…

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."