iPhones personliga ordbok
När du skriver i iPhone lär den sig vilka ord du använder. Om du skriver ett ord som inte finns i den inbyggda ordlistan lägger den till det i en personlig ordlista (tangentbordsordbok). Nästa gång du skriver ordet känner den igen det direkt.
Orden i den personliga ordlistan åldras. Om du inte använder ett ord på länge kommer iPhone till slut att glömma bort det igen.
Vill du nollställa den personliga ordlistan väljer du Inställningar - Allmänt - Återställ - Återställ tangentbordsordbok.
japp det har jag märkt. Fungerar alldeles utmärkt
Detta är bara när man har på iPhones "T9" antar jag?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#2: Har inte alla det?
#3 Nej, jag skriver helt själv.
Medarbetare på Hästfoto.
#4 va kan du skriva själv??
#4: Du menar att du har inaktiverat automatisk korrigering i inställningarna? I så fall kommer den inte att föreslå ord. Däremot sparar den nog ändå "dina" ord.
#4 Jo, jag är lika förvånad som du 
#6 Precis, rutor som hoppar fram lite varstans är inte så populära hos mig.
Medarbetare på Hästfoto.

Något jag funderat över och som stör mig är att ifall iphonen tycker att de ord jag skriver är fel så ändrar den de till något helt annat, kan bli roliga sms ibland :P Dessutom ifall man hinner se de innan man skickat iväg meddelandet så måste man ibland skriva ordet både två och tre ggr innan de står de man vill att de ska stå…
#8: När den föreslår ett ord och du trycker mellanslag betyder det att du godkänner förslaget. Det är ofta smart, men ibland blir det fel som du skriver.
annars pickar man på krysset efter det föreslagna ordet
#10: Ignoreras förslagen då?
ja får du ett förslag så kan du ta bort det med att trycka på krysset efter