iPhone - nya svenneluren?
"Enligt de senaste uppgifterna kan över 350 000 svenskar nu ha ett exemplar av den populära datormobilen."
-e24.se
Jag har hört att det finns över 400000 aktiva iPhone i Sverige. Det låter väldigt mycket men man ser dem överallt nu.
Tja….med tanke på att det inte finns någon sonyeriksson.ifokus.se, nokia.ifokus.se eller htc.ifokus.se så borde det ju vara ett bevis på att det är fler som äger (och är nöjda) en iphone.
Fördelen med iPhone är att det bara finns en modell (3G och 3GS är ju egentligen samma telefon med vissa avvikelser, men programmen är de samma).
Nackdelen med alla de andra tillverkarna är att de kommer med en ny modell varje timma och den ena är inte kompatibel med den andra, inköpta program får köpas igen eftersom att den versionen man köpt inte passar till den nya mobilen eller så passar den men du får ändå köpa det igen eftersom att det inte finns någon appstore som kommer ihåg dina köpta program. Andra mobiler är så fruktansvärt sega och använder sig av en liten penna där man ska försöka att pricka pyttesmå ikoner när man t ex vill komma åt sin kontaktlista osv, osv, osv, osv.
Efter ett antal år i SonyEricssons klor, där vi på företaget har använt P910i, P990i och P1 så har vi äntligen hittat en telefon som bara funkar. Att ansluta till Exchange är lekande lätt (vilket det inte ens är på telefoner med Windows mobile, trots att det är Microsoft som skapat både Exchange och Windows Mobile…man kan ju tycka att det borde vara lättare att ansluta telefonen mot Exchange med dom förutsättningarna…men icke)
Jag har svårt att tänka mig att jag någonsin kommer att gå över till någon annan telefontillverkare framöver.
Bevisar bara att iPhone är jättebra och att en telefon passar de flesta.
Måste bara säga det… Nokia… USCH!
Fulaste jäkla åbäkena till telefoner som finns på marknaden. Varenda modell har designats under fyllan och de känns bara plastiga och billiga
Så, då var det sagt!
Jennie
vid mitt matbord på jobbet e vi 4st av 6 som sitter å leker me våra iPhone på rasterna ;) haha
På mitt jobb är vi mig veterligen bara två med iPhone, och min kollega har 2G. Kan vara någon kontorist som har iPhone också, men det vet jag inget om haha
Så såvitt jag vet är det bara jag som har iPhone 3G på jobbet^^
Jennie